Rune77 Skrevet Oktober 4, 2014 Rapporter Share Skrevet Oktober 4, 2014 Skulle bytte bremseskiver i dag bak på en audi A6 2,4 quattro. Jeg får her problemer med at skivene er høyere enn de gamle og får dem derfor ikke inn i festeanordningen til calipperen. Er det mulighet til å bytte denne festeannordningen eller må jeg bestille nye skiver? (ser feks at flere leverandører har foskjellig høyde på disse skivene, så derfor er jeg i tvil om hva jeg egentlig trenger å bytte) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
dynasty Skrevet Oktober 4, 2014 Rapporter Share Skrevet Oktober 4, 2014 Hva mener du med "høyden" på skivene? Sikter du til diameter eller tykkelse? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rune77 Skrevet Oktober 4, 2014 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 4, 2014 Tykkelsen Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bwana Skrevet Oktober 4, 2014 Rapporter Share Skrevet Oktober 4, 2014 Om det er bare en millimeter om å gjøre så klarer du kanskje å slipe til klossene med sandpapir. Om det er adsilige millimeter så kan det være du har kjøpt ventilerte (tykke) skiver, men klosser for uventilerte (tynne) skiver. -- Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rune77 Skrevet Oktober 4, 2014 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 4, 2014 Takker for tilbakemeldinger her. Men jeg har vel vært litt dårlig til å forklare meg. Men høyden på skivene, så mener jeg hvor høye dem er fra selve skiven til topp av godset hjulboltene skrues inn i. Feks hos leverandøren her: http://www.skruvat.no/Bremseskiver-C164.aspx Her henvises til 46,7 mm og 64 mm på den andre. Jeg skulle nok hatt en på 46,7, men den jeg har er nok en cm mer ca. Skiven skyves så inn mellom festet til caliperen(REAR BRAKE CALIPER CARRIER kalles vel denne). Men siden denne er beregnet for 46,7 vil jeg ikke kunne få skrudd fast skiven. Det jeg da lurer på er om jeg kan bytte ut festet til caliperen eller må handle nye skiver. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TKarlsen Skrevet Oktober 4, 2014 Rapporter Share Skrevet Oktober 4, 2014 Hvilke mål har den skiven du har kjøpt da? Finnes vel i 255mm/10mm og 245mm/10mm de skivene bak. Sportsunderstellet har 255, mens "normal" modeller har 245 (rett meg om jeg tar feil) Siter Bil: Audi A4 B8, 2.0TDI 143hkProsjekt: Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rune77 Skrevet Oktober 4, 2014 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 4, 2014 Ser ut som det er disse jeg har fått. Og de passer vel egentlig ikke til min bil etter nærmere ettersyn. Eller? http://brembo.mycarparts.net/products/Brembo-08908411?product_application_id=4118934234 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
dynasty Skrevet Oktober 4, 2014 Rapporter Share Skrevet Oktober 4, 2014 Mitt råd: kjøp nye skiver. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rune77 Skrevet Oktober 4, 2014 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 4, 2014 Nei, det er ikke det. Her er listen over biler de skal passe til: http://www.bremboaftermarket.com/En/Car_Disc_Catalogue/Catalogue_Search.aspx?SearchMode=Model&IsResult=True&SearchCode=08.9084.11&SearchCatalogueBrand=Brembo Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TKarlsen Skrevet Oktober 4, 2014 Rapporter Share Skrevet Oktober 4, 2014 Klarer egentlig ikke å se problemet her? Du skal bytte bremseskiver bak. Da må du vel av med den gamle? Kan du ikke da bare måle hvor tykk og breid den er. Så dra ned til bilxtra/mekonomen f.eks og kjøpe nye skiver? Også dobbelsjekker du skivene før du betaler Siter Bil: Audi A4 B8, 2.0TDI 143hkProsjekt: Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
dynasty Skrevet Oktober 4, 2014 Rapporter Share Skrevet Oktober 4, 2014 I følge mekonomen sine sider skal det benyttes skiver av typen 245x10x63 på biler uten quattro og skiver av typen 255x10x48 på biler med quattro (Audi A6 2.4 C5 Avant). Edit: Audi A6 Sedan quattro 1998-2000 med motorkode AGA/ALF/APZ skal i følge mekonomen ha 245x10x54 skiver. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TKarlsen Skrevet Oktober 4, 2014 Rapporter Share Skrevet Oktober 4, 2014 I følge bildeler.no har også quattro sedan 245 skiver Bak 245x10mm Quattro Sedan 5x112mm boltsirkel Original kvalitet eller tilsvarende Passer til følgende bilerPasser kun til sedan quattro (Passer ikke avant)1,8T 20V 150hk ARK+APU+ANB+AEB+AWT motor1,8T 20V 180hk AJL motor2,4 30V V6 165hk AGA+AJG+ALF+AML+APS+APZ+ARJ motor2,7T 30V V6 230hk AJK+AZA motor2,8 30V V6 193hk ACK+AHA+ALG+AMX+APR+AQD motor2,5TDi 24V V6 150hk AFB+AKN motor2,5TDi 24V V6 180hk AKE motorLike på begge sider. Prisen er pr. stk.Størrelsen på skiva er 245-10mm og 54 mm dyp i senter. Så er nok best du måler den gamle skiva du har. Og finner den som passer utifra de målene du har Siter Bil: Audi A4 B8, 2.0TDI 143hkProsjekt: Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
dynasty Skrevet Oktober 4, 2014 Rapporter Share Skrevet Oktober 4, 2014 Okay. Har uansett mer tro på å skaffe skiver som passer fremfor å begynne å bygge om caliperfestene. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TKarlsen Skrevet Oktober 4, 2014 Rapporter Share Skrevet Oktober 4, 2014 Okay. Har uansett mer tro på å skaffe skiver som passer fremfor å begynne å bygge om caliperfestene. Ja, det er jeg å. Som jeg skrev tidligere. Sjekk målene på gamle skiva og kjøp ny med samme mål. Siter Bil: Audi A4 B8, 2.0TDI 143hkProsjekt: Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
xr4ti Skrevet Oktober 5, 2014 Rapporter Share Skrevet Oktober 5, 2014 På min 99 modell 2,8Q automat er det 245mm solide skiver bak. Er og levert 255mm solide skiver bak på noen Quattro. Iflg Møller er 245mm det vanlige. VAG har fra 1998 et eget ark med koder til hver bil, se om det ligger i serviceheftet og ta med til Møller om du er usikker på hva som er orginal til din bil, men mest sannsynlig så skal du ha 245mm skiver. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg