robinsalvesen Skrevet Oktober 5, 2014 Rapporter Share Skrevet Oktober 5, 2014 Hei!Ei venninne av meg har en hyundai sonata..Det er ert problem med bilen som jeg ikke finner ut av, og det er at den fusker og dauer i ett sett etter at noen har bytta fordeler på bilen.. Den sveiv greit og forsto som at tenning og det er stilt inn på bilen.Hun har byttet fordeler lokk selv på bilen, men etter det vil den ikke starte i det hele tatt.. den bare kjinner..Jeg tenkte det var tenningsproblem, så sjekket at ledningene sto riktig og pluggene gnistet. Di gnistet og di var bløte av bensin.. ???Jeg prøvde og bytte til det gamle fordeler lokket men ingen forskjell..Hva i huleste kan dette være? Bensinpumpe/rele? kondens?Håper på svar! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
robinsalvesen Skrevet Oktober 5, 2014 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 5, 2014 Motoren er en 2.0, km 150.000 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gonzor Skrevet Oktober 5, 2014 Rapporter Share Skrevet Oktober 5, 2014 Prøv med nye tennplugger eller tørk av dem gamle så får du nok start håper det hjelper Siter Bmw 316i E46 2001 Golf 3 1.4 1992 - Spiker Mazda 626 2.0 1992 - Spiker Golf 1 C 1.5 1982 - Spiker Lada 1500 1981 - Stjålet Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
opelduude Skrevet Oktober 5, 2014 Rapporter Share Skrevet Oktober 5, 2014 Hvis du har gnist og den får bensin, så er det sansynligvis feil tenningstidspunkt. Om det er justering på fordeleren, så blir det ikke bra uten at det blir justert opp igjen med riktig verktøy. Siter Svar i forbindelse med hjelp til bil er veiledende og som regel ikke et fasitsvar. Bileier/forumbruker står ansvarlig for hva de velger å gjøre selv. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
robinsalvesen Skrevet Oktober 5, 2014 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 5, 2014 Jeg vet ikke om den FÅR bensin.. Men pluggen var hvertfall bløt da jeg tok den ut..La pluggen i plugghetta og på og og det gnista da..Motoren er tverrstilt, så sylinder 1 er jo den helt til venstre sett forfra??La ledningene slik - 1-3-4-2 på fordeleren, er ikke dette riktig da eller? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
opelduude Skrevet Oktober 5, 2014 Rapporter Share Skrevet Oktober 5, 2014 Sylinder 1 er den som er nærmest registeret ja og 4 er den som er nærmest girkassa. Det som er lurt når du skifter fordelerlokk er at du setter på det nye lokket først også flytter du over en og en ledning slik at det blir rett i forhold til det gamle. Det er ikke lett og si hvilken possisjon på fordelerlokket som tilsvarer sylinder nr 1. Siter Svar i forbindelse med hjelp til bil er veiledende og som regel ikke et fasitsvar. Bileier/forumbruker står ansvarlig for hva de velger å gjøre selv. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
robinsalvesen Skrevet Oktober 5, 2014 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 5, 2014 Okei..hmm merkelig for den sveiv før det ble byttet fordelerlokk.. Når man kjinner så føles det ut som at den stanger mot en gang hvert 5 sekund.. slo meg at ledningene sto feil men.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
opelduude Skrevet Oktober 5, 2014 Rapporter Share Skrevet Oktober 5, 2014 Er vel ikke så mye tvil om at du har satt ledningene feil da om den ikke starter i det heletatt nå Siter Svar i forbindelse med hjelp til bil er veiledende og som regel ikke et fasitsvar. Bileier/forumbruker står ansvarlig for hva de velger å gjøre selv. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
robinsalvesen Skrevet Oktober 5, 2014 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 5, 2014 Hmm.. Får prøve igjen!Takk for svar :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.