Gå til innhold

Rust problem understell Granada!

Ranger emnet

tikay

Anbefalte innlegg

Har en 84 mod Granada 2,3 V6 som er meget fin innvendig og pen i lakk men eneste problemet er den j... rusten under bilen!! Skal PKK kontrolleres før Mai, og det er hull i ene kanalen...

Er det noen her som har tetta det igjen med sparkel? Deretter pussa ned og tatt tectyl over? Hørte rykter om en som gjorde dette og bilen gikk gjennom kontrollen...

Har gått sveise kurs men har ikke sveise apparat og ikke kompetanse til å gjøre noe selv!!

Noen tips??

Mvh Torbjørn

-84 Granada

*89 camry 2.0 GLI

*93Corolla XLI Styling E

*81Volvo 244

*Honda Civic GL Sport

Eier av:-78ChevroletV8 5,7l -73 MB280SE -04 Vectra 2.0 DTI stvogn -92SuzukiGSX600 Har eid:*88KadettGSI CAB *86KadettGSI *92BMW3 *86Toyota F *96Omega 2.0 stvogn*94 CorollaXLI*84 Granada 2,3 *93Corolla XLI sedan*81 Volvo244 *89Camry 2.0 GLI*88 CivicGL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by tikay

Har en 84 mod Granada 2,3 V6 som er meget fin innvendig og pen i lakk men eneste problemet er den j... rusten under bilen!! Skal PKK kontrolleres før Mai, og det er hull i ene kanalen...

Er det noen her som har tetta det igjen med sparkel? Deretter pussa ned og tatt tectyl over? Hørte rykter om en som gjorde dette og bilen gikk gjennom kontrollen...

Har gått sveise kurs men har ikke sveise apparat og ikke kompetanse til å gjøre noe selv!!

Noen tips??

Mvh Torbjørn

-84 Granada

*89 camry 2.0 GLI

*93Corolla XLI Styling E

*81Volvo 244

*Honda Civic GL Sport

Kjøp en stor boks med Metallsparkel fra Biltema !!! den funker utrolig bra, og tetter alt som finnes av rust, og de oppdager ikke det på kontrollen, om du gjør det skikkelig!!

Og det er faktisk bedre en å sveise rusten, for da slipper du at det ruster innenfra og ut om kun få måneder ;)

1996 Peugeot 605 SRDTX 2,5 Turbo Diesel

(160hk/320NM).. Greenfilter, Chip (155), vannkjølt intercooler (ombygget), bygger om eksosanlegget til 2,5" med 2x2" ut nå (uten cat) finjustert Dieselpumpe, .. (målet er 180hk+ og 380NM+) Går godt opp til 220 km.t (speedofeil kun 3% målt med GPS)..

17" OZ Racing byttes mot 18" eller større!! kan betale mellomlegg.. Bolts: 5x108 (Peugeot)..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by BMW!!! (sol.no)

Kjøp en stor boks med Metallsparkel fra Biltema !!! den funker utrolig bra, og tetter alt som finnes av rust, og de oppdager ikke det på kontrollen, om du gjør det skikkelig!!

Og det er faktisk bedre en å sveise rusten, for da slipper du at det ruster innenfra og ut om kun få måneder ;)

går an å sprøyte rustbeskyttelse inn i kanalen også da med en slange gjennom dreneringshullene...

->Spice my eco-box!<-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by BMW!!! (sol.no)

Den kjøper jeg ikke!

Eneste måten man faktisk kan fjerne rust på er å fjerne det "infiserte" metallet fysisk.. enten ved sandblåsing, pussing eller kapping..

Når det er gått så langt som at det er gjennomrustet så må man kappe det som er "kjeks" og helst kappe litt utafor dette også, så legge inn ny plate og sveise inn denne, så grunner man og legger på techtyl.

Kan også lage en slange som man stikker mange små hull i, og tetter den i ene enden, så trer man den på f.eks ei lakksprøyte som du fyller med techtyl/antiruststoff/olje og dieselblanding, stikker slangen opp i dreneringshullene og fyrer løs.. da dynker du kanalen med det stoffet innvendig..

Hvis su bare tetter hullet med metallsparkel så har du rust der i løpet av en mnd.

Tro meg, jeg har lært "the hard way"

O-1999 VW Passat 4Motion.

O-1989 E34 535. prosjekt.

x-1998 VW Passat Syncro. x-1991 BMW 525i 24v Shadowline - Solgt! x-1993 Ford Sierra - Solgt! X-1975 242 -| 2.3 turbo prosjekt Prosjektråden her! Byttet i 535

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 month later...

Her er det bare å teipe/sparkle/jukse/klæsse på noe greier, for kjenner eg Mr Tikay rett så er det ikkje lenge før han enten kjøper seg en ny riskoker (bør i hvertfall gjøre det) eller han kommer til å dele bilen opp i en del mindre biter i en hasardiøs bevegelse på en offentlig plass med følgende lyd; kræsje, knuse, angre.

Er du ikkje ferdig i militæret snart da?? Levere Forden inn på Taxacoen i Skogsvågen. Går rett igjennom.

"Eg skal ta rusten bedre når eg får tid" sa eg

"Grett nok" var svaret

Godkjent 2000.

2009 VW Touran 1,9 TDi DSG Highline exclusive varebil

1973 Vilvo 142 langtids kortidsprosjekt

1997 BMW 316i (skal på eu og selges)

1988 BMW 324TDa (stått en stund og står litt lengre)

Lenke til kommentar
Del på andre sider