KalleTF Skrevet Oktober 6, 2014 Rapporter Share Skrevet Oktober 6, 2014 Hei, Kjøpte brukt '00 Golf her for et par uker siden som hadde gått 278 000. Når jeg kom hjem med bilen fant jeg ut at det var 1,5l for mye olje ifølge peilepinnen, så jeg tappet ut dette. Kjørte bilen i fem dager uten å fylle på mere olje og det gikk fint helt til bilen ble varm og kokte. Fikk et standardisert svart av verkstedet at "bilen har gått såpass langt, så det er nok termostaten som må byttes", så jeg antok de hadde rett og byttet denne. Bilen har siden ikke kokt over, men det har skjedd noe annet merkelig.. Nå er oljenivået steget til det samme nivået som FØR jeg tappet ut den overflødige oljen.. Det er heller ikke perler i oljen når jeg peiler, så jeg tviler på at det er vann/kjølevæske i oljen. Hva kan dette være? På forhånd, takk for alle svar! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
opelduude Skrevet Oktober 6, 2014 Rapporter Share Skrevet Oktober 6, 2014 Lukt på olja. Det kan være bensin for eksempel. Om den har dårlig kompresjon så kan det havne mye bensin i olja. Siter Svar i forbindelse med hjelp til bil er veiledende og som regel ikke et fasitsvar. Bileier/forumbruker står ansvarlig for hva de velger å gjøre selv. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
KalleTF Skrevet Oktober 6, 2014 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 6, 2014 Lukt på olja. Det kan være bensin for eksempel. Om den har dårlig kompresjon så kan det havne mye bensin i olja. Ok, takk. Hva innebærer det av reparasjoner om dette skulle være feilen? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet Oktober 7, 2014 Rapporter Share Skrevet Oktober 7, 2014 Ok, takk. Hva innebærer det av reparasjoner om dette skulle være feilen? Full overhaling av bunndel på motor. Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
KalleTF Skrevet Oktober 7, 2014 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 7, 2014 Full overhaling av bunndel på motor. Det er såpass, ja. Noen andre forslag til hva det kan være, eller eventuelle sjekkpunkter jeg kan gjøre for å utelukke noe? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rsele Skrevet Oktober 7, 2014 Rapporter Share Skrevet Oktober 7, 2014 Ta en kompresjontest for og få konstantert om det er dette som er feilen. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.