wackamole Skrevet Oktober 7, 2014 Rapporter Share Skrevet Oktober 7, 2014 Hei! Bilen min, en 2009 mod Audi A4 med 1.8TFSI (CDHA) motor, begynner og nærme seg 100k på hjula og har i den forbindelse begynt å lete litt rundt omkring på nettet etter info på når registerreim (om det i hele tatt er en...) skal byttes. Men får noe varierte resultater.. Er det noen her som vet om motoren jeg har har registerreim eller registerkjede? Om det er registerreim (noe jeg holder en knapp på at det ikke er), hva slags intervall har denne? Det er i tillegg noe lekkasje på vannpumpen, om det er registerkjede så burde vell dette være en enkel sak å fikse selv, er det noen som har erfaring med dette? I tillegg så lurer jeg på om ventilløfterne er hydrauliske? Håper på (positivt) svar :) - Fredrik Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anders93 Skrevet Oktober 7, 2014 Rapporter Share Skrevet Oktober 7, 2014 Kjører selv en B8 2009 modell, og mener at regreim skal enten byttes på 160.000 eller 180.000 (mener det er 180) Og det er registerreim og ikke kjede på B8 modellen. Siter // AUDI B8 - 1.8T - 2009 // AUDI 8V - 1.4T - 2013 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
wackamole Skrevet Oktober 7, 2014 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 7, 2014 Kjører selv en B8 2009 modell, og mener at regreim skal enten byttes på 160.000 eller 180.000 (mener det er 180) Og det er registerreim og ikke kjede på B8 modellen. Hvilken motorkode har du? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anders93 Skrevet Oktober 7, 2014 Rapporter Share Skrevet Oktober 7, 2014 Hvilken motorkode har du? CDHB, men er det så veldig store forskjeller? Siter // AUDI B8 - 1.8T - 2009 // AUDI 8V - 1.4T - 2013 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet Oktober 7, 2014 Rapporter Share Skrevet Oktober 7, 2014 Det er registerkjede 06K109158F på CDHA-motoren (og CDHB). Og ja, er hydraulisk løftere med vippearmer, ikke konvensjonelle løftere som står mellom kamaksel og ventilstamme. Ventilløfter (eller rettere sagt, hydraulisk utligningselement) Vannpumpa Registerkjede Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anders93 Skrevet Oktober 7, 2014 Rapporter Share Skrevet Oktober 7, 2014 Det er registerkjede på CDHA-motoren (og CDHB). Og ja, er hydraulisk løftere med vippearmer, ikke konvensjonelle løftere som står mellom kamaksel og ventilstamme Aha, jeg fikk beskjed av Møller at jeg hadde registerreim når jeg spurte dem etter jeg hadde min på 90.000 service, men da fikk du oppklart det ! Siter // AUDI B8 - 1.8T - 2009 // AUDI 8V - 1.4T - 2013 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet Oktober 7, 2014 Rapporter Share Skrevet Oktober 7, 2014 http://www.partsbase.org/audi/audi-a4-avant-a4-eu-2009-10925-camshaft-timing-chain-slide-rail/#p-aud-06k109158f :) Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
wackamole Skrevet Oktober 7, 2014 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 7, 2014 Det er registerkjede 06K109158F på CDHA-motoren (og CDHB). Og ja, er hydraulisk løftere med vippearmer, ikke konvensjonelle løftere som står mellom kamaksel og ventilstamme. Fantastisk Quattro73! Nå må jeg finne ut om det er lurt å ta på seg selv jobben med å bytte vannpumpe... Tusen hjertelig takk!! - Fredrik :-) Quattro73 reagerte på dette 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.