Gå til innhold

Audi A3 eller VW Golf?

Ranger emnet

Anders93

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg sitter nå å vurderer å selge og kjøpe ny bil, men trenger da litt hjelp til å komme til riktig beslutning på valg av bil.

Jeg er interressert i enten en VW Golf 7 eller den nye Audi A3, men det er her jeg da sliter med å ta ett valg.

Personlig synes jeg Audi A3'en ser mye finere ut og har et mer sporty utseende, men da blir det med en liten 1,4TFSI 122hk motor og begrenset utstyr.

Hvis jeg velger Golfen, kan jeg da få en 1,4 TSI motor med 140hk DSG og mer utstyr.

Så hvilken bil tror dere vil holde seg best i verdi og hvilken bil vil jeg da få mest bil for pengene for?

Håper på gode svar! lurk.gif

Budsjett: 280K

// AUDI B8 - 1.8T - 2009 

// AUDI 8V - 1.4T - 2013

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville definitivt valgt Audi'en, men det er meg.

De vil nok holde seg ca. likt i pris, muligens litt høyere på Golf'en pga. DSG.
Hvis det er ett fett for deg hvilken type bil du kjører vil du nok føle at du får mer bil for pengene i en Golf, men hvis kvalitetfølelse står høyt på lista hos deg ville jeg valgt A3'en.
Bilen vil nok holde seg bedre i verdi hvis du velger diesel, men det går jo mer på hva en ønsker :)

Bilforumet.no
Super Moderator

PM med tekniske spørsmål blir ikke besvart, lag en tråd i forumet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde ingen spesiell diesel versjon i tankene, mer generelt.
En 1,6TDI (105hk) vil ha mer utstyr enn en 2,0TDI (150/184hk) hvis en fremdeles skal ha en pris på 280.000,- og tålig lik km-stand.

Jeg har en A3 1,6TDI stående, det holder i massevis til normal kjøring, men en kjenner at det ikke er noe trykk i den når en skal dra på.
Den kjører dog ifra min Isuzu D-Max med en 3,0TD på 170hk, så den er ingen sinke.
Mange vil nok allikevel syns at 105hk er for lite.

Foreslår at du prøver alle bilene/modellene du lurer på å kjøpe, ta de gjerne ut på en "langtur" for å få et inntrykk smile.gif

Bilforumet.no
Super Moderator

PM med tekniske spørsmål blir ikke besvart, lag en tråd i forumet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider