Gå til innhold

A6 2012 2,0 TFSI - Multitronic problem - "Skjult" rep. av verksted?

Ranger emnet

A6C7

Anbefalte innlegg

Hei

Ved en kjøretur her om dagen slutter plutselig bilen å dra etter en nedbremsing, den girer ikke ned 

og kveler seg nesten i påfølgende motbakke. Er heldigvis i nærheten av ett merkeverksted, og får "lurt" bilen dit.

Servicen er topp, de tar inn bilen for sjekk med en gang, jeg nevner i samme slengen at bilen har vært "vanskelig" å

kjøre i gang med (høyt turtall før girkassen "tar").

Etter ett par timer med prøvekjøring og testing får jeg beskjed om at de ikke finner noen feilkoder eller feil, men

de vil gjerne beholde bilen til neste dag og teste mer. De tar kontakt med meg dagen etterpå, ingen 

ting er gjort med bilen siden de fortsatt ikke har funnet noe feil.

Drar ned og henter bilen, og til min store glede merker jeg fort at bilen er "en helt" annen bil å kjøre. 

Igangkjøringen er plutselig slik som en automat skal være,og girkassen virker generelt piggere enn tidligere.

Kan til og med kjøre den i E-Modus(economy mode) uten å smekke den i sport i hver motbakke (veldig lat i E-mode tidligere).

Min konklusjon/spørsmål er så: Fikser merkeforhandlere garantifeil uten å innrømme at det faktisk har vært noe galt pga. rykte?

(Kan legge til at mekaniker hadde glemt verktøy inne i bilen, dette trengs vel ikke ved avlesing av feilkoder så vidt jeg vet 1-winking.gif )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De ville nok ikke utbedret noe uten å informere deg :)
Jeg har mere troa på at det har ligget en feilkode inne som de har slettet.
Altså at girkasse/motor har gått i nødmødus av en ukjent årsak.

Bilforumet.no
Super Moderator

PM med tekniske spørsmål blir ikke besvart, lag en tråd i forumet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider