Gå til innhold

Mye motoreffekt tap audi 100 2.8 12v quattro

Ranger emnet


jacobsen84

Anbefalte innlegg

Hei. smile.gif Jeg har nå skrudd veldig på min audi skiftet masse deler osv..

 

 

Men etter start igjen he eg merka att effekten ikkje er den samme. den hoster litt på begynnelsen av registret men merker den er tam resten av veien. ikkje like kjapp. 

 

så jeg lurer da på noen ting angående hva eg har gjort på den fram til nå så jeg skriver noen punkter som kanskje noen her kan svare på om det kan være årsaken til effektapet.

 

Punkt 1.

Jeg skiftet vannpumpe og termostat. jeg var uheldig og reima havna feil på så bilen ville ikkje starte. null gnist. jeg fikk hjelp herfra om hvordan få det rektig om den skal gi gnist, men kan den tenne og gå selv om reima står ett hakk feil eller er det umulig? den har fått nye plugger og nye pluggledninger..

 

Punkt 2.

Jeg har og skiftet bensinpumpe på bilen ganske enkel jobb. men jeg var uheldig her oxo. på toppen av dekslet der dem tre slangene går inn på altså den delen som er under det lille lokket i bagasjerommet. den tredje slangen som er festet på venstre side på en rund forhøyd plastikk del. denne plastikk delen sprakk og jeg hørte en hvese lyd som att alt trykk forsvant, jeg veit dem to andre som er i midten og høyre side er tilførsel og retur slange men hva gjør den siste slangen???.. kan denne være en synder til effekt tapet?? for på eukontroll sa dem att blandinga var litt sur på co utslippet. på kjørecomputeren inne i bilen står det att motoren bruker 30l pr 100 mil noe som var normalt før 16-18l pr 100 mil. så føler det kan være noe med det lokket bak i tanken som alle slangene sitter på ledninger osv. 

 

 

så var det noe utenom motoreffekten. og det er kokinga og null varme i kupen problemet igjen. jeg skreiv tidligere jeg hadde en liten sprekk i radiatoren den er ør liten altså det drypper ikkje fra den men den ryker damp fra den når motor begynner å bli varm. kan dette ødelegge trykket på sirkulasjonen på vannet? for jeg kan lufte systemet helt. alt roer seg ned og bilen blir varm i kupen og tempen blir normal. men dagen etter så blir det kaldt igjen og jeg må lufte systemet på nytt. :/ og vifta på radiatoren slår heller ikkje inn. frown.gif eller er en topppakning gåen?? håper ikke det siste men.

 

 

 

oxo var det denna rs4 look fangeren da. smile.gif he spurt om hjelp men ingen svar enda. jeg ska se om jeg får lastet opp bilde men det er en add-on altså uorginal. uten selve metallbjelken og klemmene på sidene bare glassfiberdelen. hva skal jeg gjøre for å montere på metallbjelken og klemmene på sidene? må eg bruke orginalfageren sin metallbjelke og klemmer? er forresten ikkje helt orginal den fangeren jeg har på nå den er egentlig til s4. for det er blitt satt på s4 ratt og forskjermer og fanger men vill ha på rs4 looken. smile.gif

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Motor vil starte og gå selv om registeret er en tann feil. Om motor gikk dårligere etter bytte av registerreim, ja da vet du hvor du skal lete 1-winking.gif

 

Den siste slangen til tankarmatur er lufting, via en ventil, videre til kullfilter, så til luftfilterboksen. Lyden du hørte er nok at trykket utlignet seg (vakuum på tanken).

Om motor har det forbruket du sier, da burde du sjekke registeret, tenning, CLT, lambdasonder og kat'er.

 

Sprekk i radiator eller kjølesystem er ikke bra. Når motor er varm utvides luften i systemet, derav bygges det opp trykk, noe det skal gjøre. Dette trykket slipper ut på din siden systemet ikke er tett, og når motor blir kald minker voulmet av luften og du får undertrykk i systemet. Da suges det inn luft i sprekken, og luften liker å samle seg på det høyeste punktene - slanger til og i varmeregister, samt toppene og ekspanskjonstanken. Sistnevnte er ok, ikke de andre. Så, bytt radiatoren din du 1-winking.gif

 

Fangeren kan jeg ikke hjelpe med.

Bilforumet.no
Administrator

Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Ok :) men nå blei jeg nesten litt usikker men termostaten hvilken vei skal den stå. er det den lille delen med fjæra på du kan klemme sammen som skal være inni blokka eller omvendt vei som vist på bildet jeg legger til?? og dette lufte hullet det har jeg ikkje fått med meg er viktig att den er øverst. :) hvorfor?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Btw quattro så fant eg ut att reg reima var stilt feil.. det kommer opp bilde...

 

den røde pilen er der markeringspilen på dekslet til veiva er men det dekslet er det ikke på min bil. så nå står veiva der den svarte pilen er pga folk sa den sku stå circa klokka ett så jeg måtte liksom gjette litt. så jeg fant nok ut hva forbruket gikk på og effekttapet. men hvordan kan ventilene ha overlevd? og hva skjer i motoren når dem står feil. ventiler og stempler, og hvor mye kan veiva stå feil før det smeller, og jeg har ingen skikkelig utstyr til å låse kammene eller veiva hvordan gjøre på enklest måte uten å levere på verksted? smile.gif

 

og jeg glemte nevne det kommer mye grå/hvit røyk fra eksosen. kan det skyldes forbruket? men bruker ikkje vann mener eg sterkt. og mekanikere sa da jeg hadde bilen te eukontoll att co2 var litt sur. kan det være årsaken te mye mere eksos?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår