Gå til innhold

Kan dieseldyser skades ved varmgang?

Ranger emnet


Jens M.I.S

Anbefalte innlegg

Bilen av typen Ford Ranger anno 02. Har hatt stor start problemer en stund. Hadde toppen til sliping samt bytta alle pakninger og justerte ventilene. Motoren går som en drøm men den sliter med startinga enda. Skal legge til at toppen måtte taes uansett da den lakk som ei sil. Tenkte kanskje dette kunne hjelpe litt på startvanskene også da ventilene strengt tatt var på bærtur. Men det gjorde det ikke,både starter, dynamo og batteri er nytt, så nå begynner jeg i en ende og prøver og finne ut av problemene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Viss injektorane/dysene er dårlege, så ville motoren vore litt late og svakare enn normalt.

Det kan være litt slitte glødepluggar som er feilen. Eller, så kan det være ein "tilbakeslagsventil"/ventil i innsprøytningssystemet som ikkje held tett. Sånn at dieselen siger tilbake til tanken. Kanskje dieselen lekker tilbake igjennom stoppventilen.

Kva slags innsprøytingssystem har du? Har du elektronisk innsprøyting, eller mekanisk rekkepumpe?

Bilforumet.no
Super Moderator

Volvo S40.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Startproblemer ved kald motor er stort sett dårlige glødeplugger, startproblemer når den er varm derimot er ikke veldig normalt.

Hvordan er tilstand på batteri, kabler mellom batteri å starter og batteri å karosseri? 
Starter den lettere hvis den får starthjelp via. startkabler?

Jeg misstenker at du har startproblemer pga. starterens hastighet.
Antageligvis har du en kombinasjon av dårlige glødeplugger og for lav hastighet på starter.
Kjennetegn på at starter går for sakte er at den vil starte lett når den er kald og begynne å slite når den er varm.

Bilforumet.no
Super Moderator
 

PM med tekniske spørsmål blir ikke besvart, lag en tråd i forumet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hender også at den har et turtalls fall når jeg clutcher og bremser ned i forbindelse med kryss og liknende. Dette skjer bare av og til uavhengig om motoren er kald eller varm. Da faller turtallet ned mot 500rpm og bruker litt tid på og komme opp igjen. Før jeg overhalla toppen førte dette ofte til at motoren ble kvalt i fart.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lenge siden sist dieselfilter skift? Går bilen lite, så det er fare for kondens og/eller dieseldyr slik at dette kan stoppe tilførsel av diesel? Er det forsøkt å lese ut feilkoder?
Anbefaler deg å skifte olje og oljefilter, dieselfilter og luftfilter hvis det er over 10'000km siden sist.

Hvilken motor/motorkode har du? Evt. understellsnr?

Bilforumet.no
Super Moderator
 

PM med tekniske spørsmål blir ikke besvart, lag en tråd i forumet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår