Gå til innhold

Indre drivknute, lik på alle automatkasser?

Ranger emnet

xr4ti

Anbefalte innlegg

Som topic, er de indre drivknutene like på alle automatkassene til V6 motorene? Jeg har fått Quattroklunk i min 2,8Q med Tiptronickasse og har lokalisert det til de indre drivknutene foran, begge sider. En bekjent har et sett komplette drivaksler fra en USA-modellel 2,7 turbo automat. De indre drivknutene ser helt like ut men gidder ikke å ta ut mine bare for å sammenligne! Resten passer ikke, dvs selve akslen og ytre drivknute.

Hva kan evt passe utenom de orginale, de er jo så styggdyre. Er alle indre drivknute på automatkassene, uansett type(AllRoad, A4, A6, A8, Passat etc) like?

Edit: Er forøvrig disse her  http://jhmotorsports.com/shop/catalog/front-cv-shaft-complete-joints-new-for-c5-a6-allroad-all-p-118.html?cPath=21_66_68_177_212

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 4 weeks later...

Sjekket litt, ser ut som delenummer på indre drivknute er type tripod, 4B0498103 og 4B0498103X på chassisnummer F 4B-X-080 001 og senere, uansett motortype. Før chassisnummer F 4B-X-080 001 er det drivknute 4B0407417A. (X står for 1999, altså er din bil fra samme år som skillet, og du må vite hvilken type du har).

4B0407417A finnes i 1998 - 2005 Audi A6/Avant/Quattro med både manuell og automatkasse.

4B0498103 finnes i 1995 - 2005 Audi 80 Quattro/A4/A4 Quattro/A6/A6 Quattro med flere.

Legger med bildeutsnitt så kan du sjekke selv når du finner ut av girkassekoden (som står i secviceheftet og på et klistremerke i bagasjerommet) 1-winking.gif

VfXSI.jpg

FArCB.jpg

Klistremerke med bildata;
motorgearlakk.jpg

Bilforumet.no
Administrator

Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har da sjekket litt. Ser ut til at alle Tiptronic automat V6, inkl TDI, FWD og Quattro har samme fremre drivakseler. Sikkert Passat også uten at jeg har sjekka det.

Girkassetypen min er CUB og akseln ser slik ut http://www.drivlinje.no/drivaksel-hoyre-automatare-audi-a6-ad-211a.html

Disse akslene er jo så billige, så, er det for godt til å være sant? Noen som har kjennskap til disse?

Ville helst byttet til orginale eller tilsvarene indre knute da begge de ytre knutene er nye orginale.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 weeks later...