Gå til innhold

Røket topp avensis 2006 d4d - 65k i regning??

Ranger emnet

tuddelu

Anbefalte innlegg

OK..så jeg kjørte ut fra byen og hjemover og mistet varmen i varmeanlegget. Tenkte ikke noe mer på det før motortemp begynte å stige i oppervbakke. Kjørte til siden og parkerte og ringte falken. Bilen ble kjørt til toyota merkeverksted.

Blir oppringt i går og prisen er 65.000?? Jeg blir helt satt ut.. 

Googler litt rundt og ser at tett kjøleanlegg eller noe slikt (jeg har ikke peiling på bil-derfor jeg kjøpte toyota) er en vanlig feil og at røket toppakning osv kan være resultatet. Jeg ser også at de har utvidet garanti på dette på 7 år (min bil er selvsagt 8 år)

I dag ringte jeg opp og sa at jeg synes det er dårlig at når de vet om problemet ikke forteller om det på hovedservice. Jeg bruker tross alt merkeverksted for nettop den tryggheten. Jeg sa også at jeg vet om denne utvidete garantien osv, og at jeg ønsker å få den. Fyren virket i og for seg veldig forståelsesfull og sa han skulle se på det og ringe meg opp på mandag eller tirsdag. Jeg fikk veldig inntrykk av at han var enig i at det er mulig å fordele litt skyld her..det er tross alt et kjent problem de vet om, og det burde de informert meg om slik at jeg kunne fått fikset det og betalt noen tusen. 

Så hva er dealen her? Jeg kjenner ikke til bransjen så godt..er det noe håp for meg her? Eller tror dere jeg får samme svar til uka? 65 000...

Har dere noen gang hørt om en så høy rening for en bil som er verdt mindre enn det dobbelte? Faen er det som har skjedd med bilen egentlig? Toppen har røket sa de..

Noen tips her? Hva vile dere gjort?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

65 tusen for en ny topp med jobb hørtes helt forferdelig ut. Om de ikke er villige til og dekke noe av dette, så kan et brukt topplokk være løsningen. Er vel og mulig og overhale det som sitter der og kanskje, avhengig av hvor ødelagt det er. 

Svar i forbindelse med hjelp til bil er veiledende og som regel ikke et fasitsvar. Bileier/forumbruker står ansvarlig for hva de velger å gjøre selv. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider