TheCar Skrevet Oktober 24, 2014 Rapporter Share Skrevet Oktober 24, 2014 Hei ! Fikser fortiden bror min sin golf da den ikke ble eu godkjent. Fikk også annmerking på dekket da jeg hadde på reservehjulet på den da det andre var punktert. Skal ha nye vinterdekk med felg og ser på bruktmarkedet. Funnet to alternativer, men begge er utenfor 5% av det som står i vognkortet (195/65-15) De er 185/65-14 og 185/55-15. Er de nøye på sånt på eukontroll ? Og ser på nettet at det er 5%grense på de alternativene den kunne bli levert med som orginal, stemmer det ? Og hvilke alternativer var det egentlig ? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TKarlsen Skrevet Oktober 24, 2014 Rapporter Share Skrevet Oktober 24, 2014 Du skal følge den +/-5% regelen. Om de er utafor de 5% så er de ikke egnet til bilen din. Da kan du bare kaste de alternativene og lete videre. 195/65R15 er en standard dim til mange biler. Ikke vanskelig å finne dekk. Koster heller ikke så mye for nye dekk hos forhandler om du har originale felgene til bilen Siter Bil: Audi A4 B8, 2.0TDI 143hkProsjekt: Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TheCar Skrevet Oktober 24, 2014 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 24, 2014 Har ikke ekstra felger til den bilen, det er det som er problemet. Men om bilen også ble levert med annen dimensjon så kan det være at de er innenfor ? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TKarlsen Skrevet Oktober 24, 2014 Rapporter Share Skrevet Oktober 24, 2014 Nei, du skal gå utifra vognkortet ditt. Det finnes i skrivende stund 76stk 195/65R15 dekk med 5x100 felger på finn.no. Da er det bare å finne et sett som passer til bilen Siter Bil: Audi A4 B8, 2.0TDI 143hkProsjekt: Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TheCar Skrevet Oktober 24, 2014 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 24, 2014 Har ikke noe å si hvordan felgene ser ut, kan godt være stålfelger. Er ute etter brukbare vinterdekk i området rundt agder. Da er det ikke rare utvalget igjen. Grunnen er at dette prosjektet skal holdes så billig som mulig, derfor ute etter brukte dekk. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TKarlsen Skrevet Oktober 24, 2014 Rapporter Share Skrevet Oktober 24, 2014 http://www.finn.no/finn/torget/annonse?finnkode=52823207&searchclickthrough=true&searchQuery=195%2F65R15 Siter Bil: Audi A4 B8, 2.0TDI 143hkProsjekt: Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TheCar Skrevet Oktober 24, 2014 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 24, 2014 Så de ja, men dårlig dekk-modell i tillegg til mønsterdybde som begynner å bli liten gjør det til lite attraktivt til den prisen. Der betaler man nok mest for felger. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TKarlsen Skrevet Oktober 24, 2014 Rapporter Share Skrevet Oktober 24, 2014 Så du vil ha test vinner dekkene, med gull felger til 1000kr? Du skriver at du skal ha det billigst mulig og at det er et prosjekt. Om det ikke er bra nok så anbefaler jeg deg å kjøpe nye felger og dekk hos forhandler. Men da må du ut med mer enn 2000kr er jeg redd for ;) Siter Bil: Audi A4 B8, 2.0TDI 143hkProsjekt: Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TheCar Skrevet Oktober 24, 2014 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 24, 2014 Har aldri skrevet jeg skal ha gullfelger, skrev jeg godt kan ha stålfelger. Men sikkerhet er noe jeg ikke tar sjanse på (som muligens du gjør.......) og derfor vil jeg ikke sette på dekk som har så dårlige egenskaper at det ikke kan anbefales som vinterdekk, som er 6mm når de ikke anbefaler å gå under 5. Og jeg er ikke dum, vet godt at nye felger og dekk kommer over 2k. Fult mulig å finne gode dekk som ikke koster allverdens, men da må man være fleksibel på dimensjoner. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TKarlsen Skrevet Oktober 24, 2014 Rapporter Share Skrevet Oktober 24, 2014 Jeg kjøper aldri brukte dekk. Går kun i nye dekk her ;) Men utifra første tråd så virker det som du har dårlig råd og desperat etter det billigste. Og gjerne ha en nød løsning på dekka. Derfor fikk du svarene jeg har gitt ;) Siter Bil: Audi A4 B8, 2.0TDI 143hkProsjekt: Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jesper1201 Skrevet Oktober 24, 2014 Rapporter Share Skrevet Oktober 24, 2014 4 nye premium dekk koster over 4kkr med omlegg.4 brukbare dekk med alu.felger til 2kkr er en meget bra pris, noe nevneverdig billigere får du det ikke, og får du det billigere er dekka oppbrukt! Siter Bilforumet.no Super Moderator PM med tekniske spørsmål blir ikke besvart, lag en tråd i forumet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TheCar Skrevet Oktober 24, 2014 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 24, 2014 Jeg vil ikke kalle de dekke brukbare en gang ! Legger inn denne som eksempel på gode dekk, og som sagt: FELGENE DRITER JEG I: http://www.finn.no/finn/torget/annonse?finnkode=51323552&searchclickthrough=true&searchQuery=5x100 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jesper1201 Skrevet Oktober 24, 2014 Rapporter Share Skrevet Oktober 24, 2014 Neivel, men da kan du ikke skrive "er ute etter at dette prosjektet skal være så billig som mulig", da får du slike svar som TKarlsen og jeg gir.Dekk med 6-7mm mønsterdybde er godt nok!Uansett om du ikke vil bruke mye penger, så bør du ikke kjøpe dekk/felger som ikke er godkjent på din bil, da er det ihvertfall bortkasta. TKarlsen reagerte på dette 1 Siter Bilforumet.no Super Moderator PM med tekniske spørsmål blir ikke besvart, lag en tråd i forumet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg