Gå til innhold

Xenon erstatning

Ranger emnet

Blanklaks

Anbefalte innlegg

Hei

Hadde EU kontroll på min Passat 1.9 tdi 99mod her om dagen.

Det er satt på originale Hella xenon lykter på den.

Fikk mangelapp på ulovlige pærer xenon nærlys.

Noen som vet om det finnes andre pærer som passer inn så jeg får godkjent den.

Mener det er H7 Xenon som sitter i.

Vil helst slippe å kjøpe nye lykter ennå en gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om det er D2S så er det xenon lykt :) 

Men for å få xenon godkjent på bilen så må bilen ha lykte spylere og automatisk nivåregulering på lyset. Ikke den 0-1-2-3 justeringa inni bilen, men system som justerer lyset automatisk. 

Har du ikke lyktespylere og nivåregulering på lysene så får du ikke godkjent de xenonlyktene. Da er jeg redd for at du må kjøpe nye lykter. Desverre

Bil: Audi A4 B8, 2.0TDI 143hk
Prosjekt:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om det er D2S så er det xenon lykt smile.gif

Men for å få xenon godkjent på bilen så må bilen ha lykte spylere og automatisk nivåregulering på lyset. Ikke den 0-1-2-3 justeringa inni bilen, men system som justerer lyset automatisk. 

Har du ikke lyktespylere og nivåregulering på lysene så får du ikke godkjent de xenonlyktene. Da er jeg redd for at du må kjøpe nye lykter. Desverre

Har lyktespylere men ikke automatisk nivåjustering.

Hadde håpet det var mulig å få satt i noen andre pærer og koblet på igjen den originale strøm kontakta på pæra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For å få automatisk justering av lyktene trengs det "nivåfølere" både på forstilling og bakstilling (førerside). Disse består av en føler, og et stag. Staget festes på forstilling (Nedre fremre bærearm), og på bakstilling.

Må også ha ledninger, og en styreenhet, deretter kobles det ledning til hver lyktkontakt smile.gif

Det beste er vel å finne en bil på bilopphuggeri etc, å få tak i alle delene, men er kanskje litt vanskelig å få tak i på passat 3b.

Lettere å skaffe to "nye" halogenlykter, disse kan fås billig på et billopphuggeri f.eks.

VW Passat 3bg Highline 1.9 tdi 2005mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider