Gå til innhold

Hvilke feil/symptomer får bilen ved feil på camshaft sensoren?

Ranger emnet

TKarlsen

Anbefalte innlegg

Har nylig kjøpt en BMW E39. Den har startet og gått bra i de ukene jeg har hatt bilen. Ingen problem. 

Idag tok jeg en diagnosetest og fikk opp feilkoden P0340 som er camshaft sensor Bank1. 

Så da er det jo noe som ikke er helt bra med bilen. Men hvilke symptomer eller feil vil bilen få med den sensor feilen? 

Og hvilke forskjeller vil jeg merke da jeg får byttet sensoren? 

Bil: Audi A4 B8, 2.0TDI 143hk
Prosjekt:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg søkte litt, og den sensoren gir signal om til hjernen om når hjernen skal gi signal ut til coil og tennplugg for å gi gnist.

Viss du ikkje merkar så store forskjell på effekten og kraft frå motoren. Så vil forbruket gå ned.

Det værste symptomet kan være at du ikkje får gnist. Eller så kan motoren fjuske.

http://www.ehow.com/m/about_5903731_camshaft-position-sensor-failure-symptoms.html

Bilforumet.no
Super Moderator

Volvo S40.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Motoren starter og går bra. Tenner på alle 6. Grom fin lyd i rekke6\ern :)

All effekten er nok der, tror jeg da. Godt drag. Litt slapp i førsten

Forbruket ligger på 1.2 på mila, men jeg får aldri kjørt motoren varm. Jeg har 5-10min bykjøring til jobb. Tempen nærmer seg 60 da jeg parkerer på jobb. Så 1.2 på mila er vel ikke så mye på en rekke6, automat og en bil på 1600kg

Bil: Audi A4 B8, 2.0TDI 143hk
Prosjekt:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1.2 litar på mila er innanfor oppgitt forbruk på BMW 520ia 170 hk. Den nevnte bilen har oppgitt bensinforbruk på 0.78 på langkjøring. 0.99 på blanda kjøring. Og 1.35 på bykjøring.

Har du muleghet for å gire manuelt (manuell modus med pluss og minus) på din automatkasse?

Og har du vintarprogram?

Motoren og girkassa holde jevne fart i litt bratte nedoverbakkar, eller aukar farten lett med ti kilometer i drive?

Bilforumet.no
Super Moderator

Volvo S40.

Lenke til kommentar
Del på andre sider