opel astra Skrevet November 6, 2014 Rapporter Share Skrevet November 6, 2014 hei jeg driver og bytter motor i en passat 3bg og det som er att den motoren som skal inn i bilen har stått på en automatkasse. og den motoren skal inn på har manuell girkasse og det må nok tilpasses får å få dette til å funger. så det jeg lure på hva er det jeg trenger og om noen veit pris på ny deler? eller om det går an å bruke noe fra gamle motoren? får det er jo mellom girkasse og motor som må passe sammen? takker for all svar jeg kan få Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Espen Solheim Skrevet November 6, 2014 Rapporter Share Skrevet November 6, 2014 Om det er samme motor som har samme motorkode skal det passe rett inn, kan være du må ta motorfestene fra den gamle motoren og sette over på den nye og om en nye motoren mangler sensorer eller har andre sensorer på du ta det fra den gamle og over påden nye motoren. Siter Peugot 407SW Alfa Romeo 156 Selespeed(Til salg) VW Golf IV(solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
opel astra Skrevet November 6, 2014 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 6, 2014 det er samme motor kode avb alt skal over utenom hjernen men der er noe med att jeg ikke får motoren til å passe til girkassa altså sånn att gir virker og clutch går som det skal. du har den stanga som går fra girkassa og inn til motoren jeg ikke får til å stemme heilt. er ikke heilt sikker på hva det hetter men lager eller stang overgang til å få girkassa inn i motoren så den skal gå? får automat kassa er jo litt annerledes en manuell kassa om du skjønner hva jeg mener? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
opelduude Skrevet November 6, 2014 Rapporter Share Skrevet November 6, 2014 Du har flytta over svinghjulet fra den gamle motoren? Siter Svar i forbindelse med hjelp til bil er veiledende og som regel ikke et fasitsvar. Bileier/forumbruker står ansvarlig for hva de velger å gjøre selv. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
opel astra Skrevet November 6, 2014 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 6, 2014 nei det har jeg ikke gjort da, er det bare å flytte dette over på den andre motoren vil det passe overens? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
opelduude Skrevet November 9, 2014 Rapporter Share Skrevet November 9, 2014 Jeg tror det ja. Siter Svar i forbindelse med hjelp til bil er veiledende og som regel ikke et fasitsvar. Bileier/forumbruker står ansvarlig for hva de velger å gjøre selv. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
opel astra Skrevet November 9, 2014 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 9, 2014 Jeg har ikke hatt tid i helgen men skal se på den i morgen da kan jeg se om det passer kan ta bilde av dette. Men om det skulle passe så er det kun å sette over og montere på plass? Er det noe annet en bør tenke på når den settes inn i bilen og blir montert. da tenker jeg mest på girkassa og sånn, elektriske og koblinger slanger kabler skal gå veldig greit. :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Passelat35i Skrevet November 9, 2014 Rapporter Share Skrevet November 9, 2014 Sjekk opplagringa på akseltappen til girkassa på veiva,byttet motor på en passat 3b 1,8t med identisk motor. Bytte mOtoren kom fra en bil med automat. Måtte flytte over veiva fra manuell motoren siden opplagringa var forskjellig. opel astra reagerte på dette 1 Siter WagonMilitia*Vw T5 kassabilen*Passat 35i VR6 3.0 NA&2.8 Turbo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
opel astra Skrevet November 18, 2014 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 18, 2014 oppdatere litt i morgen skal motor inn og fyres Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Passelat35i Skrevet November 18, 2014 Rapporter Share Skrevet November 18, 2014 Er det bilde av begge motorene dine? For jeg ser ei veiv med nålelager og 1 uten. disse er ikke kompatible med din girkasse,Var pga slikt jeg måtte bytte over veiva på en aeb motor. Siter WagonMilitia*Vw T5 kassabilen*Passat 35i VR6 3.0 NA&2.8 Turbo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
opel astra Skrevet November 18, 2014 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 18, 2014 Det jeg gjordet hva at jeg fikk en nålelager fra møller puttet den inn så slapp jeg og gjøre noe da passet det sånn gjorde dem det og :) pris 100kr Måtte kun passe på att den hadde samme avstand som den gamle motoren :) har bytta over turbo diverse små deler da ny reg reim vannpumpe :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg