MonkeyDude Skrevet November 9, 2014 Rapporter Share Skrevet November 9, 2014 Jeg har kjøpt meg et Kemppi Minarcmig 200 apparat, altså et MIG sveiseapparat og bruker mision 18 gass. Problemet er at tråden brenner seg inni munnstykket, det er altså ikke sveiseperla i tuppen på tråden som kommer tilbake og brenner seg. Bruker 0,6 tråd og 0,6 munnstykke, og apparatet er 1 måned gammalt. Eneste jeg kommer på som kan være feilen, er at jeg bruker Biltema munnstykker. Men Biltema kan da virkelig ikke klare å feilprodusere noe så enkelt som en liten kobber bit???! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jesper1201 Skrevet November 9, 2014 Rapporter Share Skrevet November 9, 2014 Hva er det du sveiser da?0,6mm tråd er egentlig ikke egnet til annet enn karosseriplater på bil.Med 0,6mm tråd må du kjøre lav strøm, men du kan prøve å øke trådmating litt først for å se om det hjelper. Siter Bilforumet.no Super Moderator PM med tekniske spørsmål blir ikke besvart, lag en tråd i forumet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sven410 Skrevet November 9, 2014 Rapporter Share Skrevet November 9, 2014 legger du kåpa rundt munnstykket inntil når du sveiser? eneste muligheten du har til at det skjer som du beskriver der er at du har noe som jorder rett før hylsa... som ei sveiseperle innerst i hylsa og du legger kåpa inntil når du sveiser... evt at du har noe som jorder strømpa slik at du får sveisinga mellom strømpa og munnstykket. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MonkeyDude Skrevet November 9, 2014 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 9, 2014 Det er tynnplate jeg sveiser ja. Klarte nesten å sveise en hel kanal før dette problemet begynte, så funka utmerket i starten. Legger ikke kåpa inntil nei, og har rensa alt fint for sveisepærler og sot så burde ikke være noe med det. Men hva mener du med noe som jorder strømpa? Hvordan blir det mulig? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rsele Skrevet November 10, 2014 Rapporter Share Skrevet November 10, 2014 Har du prøvet og satt på nytt trådmunnstykke? Jeg forstår ikke hvorfor du bruker Biltema utstyr på et kjempeapparat som Kemppi. Et Biltema trådmunnstykke er laget for bruk på et Biltema apperat,ikke Kemppi. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MonkeyDude Skrevet November 10, 2014 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 10, 2014 Har prøvd 6 forskjellige trådmunnstykker, har prøvd noen i 0,8 også bare for gøy. Kjøpte fra Biltema og sammenligna med det originale som fulgte med, de var så og si helt identiske. De fra Biltema var runde i tuppen istedenfor flate som kemppi, men samme lengde. Dessuten skal det jo godt gjøres å feilprodusere en så enkel sak. Er jo bare en liten klump med et hull igjennom.... Og de kan da ikke ha så dårlig kobberblanding?? Men skal innom Tess å kjøpe noen andre for å teste ;) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rsele Skrevet November 10, 2014 Rapporter Share Skrevet November 10, 2014 Har et 180 apparat på jobben som vi har hatt i flere år og har aldri hatt de problemene som du beskriver. Siden apparatet bare er en måned gammelt så bør du kanskje ta kontakt med forhandleren? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg