Gå til innhold

batteri lys varsel - dashbord

Ranger emnet

pala89

Anbefalte innlegg

Hei.

Har en passat 1998 1.8t og mens jeg var på lang tur så halveis kom d opp varsel lys på dash bordet av batteri typen.

Leste i brukerhåndbok boken hvor d stod d gjelder dynamoen. "Lyser kontroll lampen under kjøring stans bilen med engang og kontroller kilereim. Er kilereim løa eller defekt må det ikke kjøres da vann pumpen ikke lenger er I drift". Jeg stanset å glodde rundt under panseret å med motor både av og på men hørte ingen lyder. Vet kun hvor vifte reimen er, og den gikk i såfall.

Siden jeg satt fast i ingenmannsland kjørte jeg videre (ca. 5 mil) med feil lys på. Kan nevne jeg har ikke hørt noen lyder fra bilen Før eller etter feil meldings lyset kom på å bilen starter fint.

Kan og nevne jeg har hatt en av og på feil ang blinklys som 2 3 ganger hr blinket for fort (tenker kanskje det er elektrisk feil?)

Noen som vet om dette er farlig, eller hva det kan Være? Må på tur igjen om 2 dager

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...
  • 4 weeks later...

Hadde lignende problem på min Passat 1.8 2000 mod. Batterilampen lyste en gang i blant, mistenkte dårlig kontakt. Etterhvert lyste den konstant. Målte kun 12 V med motor på. Dynamoen min er av merket Valeo, kjøpte ny laderegulator med børster på Mekonomen (rundt 700,-), tok ut dynamoen og skiftet denne. Nå lader den rundt 14.2 V på tomgang og ingen batterilampe i dashbord. Er relativt enkelt å skru ut dynamoen på disse motorene (1.8 og 1.8t). Mener det skal være mulig å få kjøpt laderegulator med børster om man har Bosch dynamo også.

Her har du en veiledning om det skulle være interessant:

http://www.passatworld.com/forums/b5-information-base/307266-how-change-alternator-passat-1-8t.html

Lenke til kommentar
Del på andre sider