heljo Skrevet November 11, 2014 Rapporter Share Skrevet November 11, 2014 Kor mykje jobb er det å bytte indre drivakselmansjett v.s på 2.2 dti, manuell gir? Må heile akslingen ut av kassa, og er det låsering eller noko inni knuten? Ting å passe på? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
opelduude Skrevet November 11, 2014 Rapporter Share Skrevet November 11, 2014 Såvidt jeg vet så må hele drivakselen ut ja. Da renner det girolje og kassa må etterfylles, etter at du har satt på plass akslingen. Like greit å fylle på ny olje samtidig. Jeg regner med at det er vanlig tripode-ledd i den indre knuten. Sitter med en låsering, så drar du hele greia ut. Siter Svar i forbindelse med hjelp til bil er veiledende og som regel ikke et fasitsvar. Bileier/forumbruker står ansvarlig for hva de velger å gjøre selv. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
heljo Skrevet November 14, 2014 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 14, 2014 takkar for svar. neste spørsmål du sikkert svarar på,opelduude, korleis er de å byte simmiring/tetning på akslingen på giroverføringa der den går inn i kassa? Kjem litt olje ut der og, burde tetta den før eg byter olje. Og oljekvalitet? Olja er raud, men luktar ikkje ATF.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
opelduude Skrevet November 14, 2014 Rapporter Share Skrevet November 14, 2014 Har aldri vært borti giroverføring på disse, så det kan jeg nok dessverre ikke beskrive så nøye. Om du kjøper simringen hos Opel forhandlern, så kan du spørre pent om du får med ei sprengskisse av hvordan det er skrudd sammen. Siter Svar i forbindelse med hjelp til bil er veiledende og som regel ikke et fasitsvar. Bileier/forumbruker står ansvarlig for hva de velger å gjøre selv. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.