Steindalen Skrevet November 12, 2014 Rapporter Share Skrevet November 12, 2014 Når det blir minusgrader får jeg ikke lukket framdørene. Ikke før bilen er varm innvendig.... Noen som har ett godt tips? Jeg har forsøkt å spraye med WD40 på selve låsen uten suksess.. Samt tatt bort dørtrekket.... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TKarlsen Skrevet November 12, 2014 Rapporter Share Skrevet November 12, 2014 VD40 er ikke bra nok tror jeg. Jeg hadde samme problem på tidligere biler. Jeg brukte multilube sprayen til biltema. http://www.biltema.no/no/Bilpleie/Olje-og-Smoremiddel/Ovrig-smoremiddel/Multilube-3622/ Sprayet på godt da det var varmt nok til at dørene virket. Brukte også låsolje i nøkkelhullet. Åpnet og stengte døra x antall ganger så smøremiddelet fikk gjort sitt. Etter den runden oppførte døra seg normalt igjen Siter Bil: Audi A4 B8, 2.0TDI 143hkProsjekt: Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Steindalen Skrevet November 13, 2014 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 13, 2014 Takker for tipset... Skal forsøke den, men håper man finner "rota" til problemet og kan gjøre mekanisk inngrep. Jeg hadde en Mazda 6 en gang, og der gjorde verkstedet reparasjon og fikset den permanent. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TKarlsen Skrevet November 13, 2014 Rapporter Share Skrevet November 13, 2014 Ja, du kan nok sikkert bytte hele låsen i døra. Da blir den nok bra igjen ;) Ting blir slitt med årene. Døra på en bil blir ofte brukt ;) Siter Bil: Audi A4 B8, 2.0TDI 143hkProsjekt: Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Steindalen Skrevet November 13, 2014 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 13, 2014 Sant... håpet det var en liten del som kunne byttes, istedet for hele låsen.. Høres dyrt ut å bytte alt, selv om jeg klarer å ta jobben selv.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Steindalen Skrevet Desember 22, 2014 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 22, 2014 TKarlsen ! Tusen takk for tipset ! Sprayen ser ut til å fungere glimrende ! Nå fryser ikke dørene i selv minus 15 grader, og lukker seg lett. Takk ! Og det kostet bare Kr 50,-! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TKarlsen Skrevet Desember 22, 2014 Rapporter Share Skrevet Desember 22, 2014 så bra ;) Siter Bil: Audi A4 B8, 2.0TDI 143hkProsjekt: Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
WongDiesel Skrevet Desember 23, 2014 Rapporter Share Skrevet Desember 23, 2014 Kan komme med et lite ekstra tips, Wurth sin HTS spray er også veldig effektivt mot sånt. Alltid brukt det på bilene mine, aldri hatt noe trøbbel med dørene :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg