Gå til innhold

audi a6 quattro 2.8 forbedringer å ytelse

Ranger emnet

nathaniel

Anbefalte innlegg

Jeg har en helt orginal audi a6 2.8 quattro limousiner 2000 modell med en 2.8 v6 med automat kasse tiptronic. Jeg ønsker å chipe, tune å få turbo på den. Alt som kan forbedre dens ytelse vil jeg Gjøre, men trenger litt råd å veiledning. Er det mulig å få turbo I den å hvordan ? Hva må Forsterkes el tilpasses for å få dette til å fungere ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Okei så ingen chip, men får gå for turbo da. Tusen takk for rask respons. Det må vel finnes andre ting jeg kan Gjøre for å få den til å yte bedre ? Bedre innsprøytning, katalysator, powerfilter osv osv. Hvor mange hestekrefter kan jeg få den til på Max uten chip, men tuning av alt annet? Hva ville kanskje du gjort ? Kjøpte bilen for 100 000 å fikk dem ralativt billig pga kilometerstand. Kjøpte den av en 76 år gammel pensjonist som ikke hadde brukt den noe særlig å heller ikke de 3 siste åra. Alt av slitedeler var byttet Før kjøp å km stand er på 140 000 km. Den er helt orginal å nå avventer jeg svar på diagnose for å finne ut om den vil holde. Gjør den det så har jeg 100 000 klart som jeg skal spytte inn på tuning å styling. Den går bra nå, men må minst ha turbo å skulle gjerne minst hatt en 100 hester til :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kn filter har ingen virkning bare tull får bare tull med lmm den gir kun lyd fra seg ingen efk.

hadde nok villet forsterket bremser er jo viktig å få bremsa den bilen.

ja innsprøyting kan du stille litt på også ha større dyser.

når du får evt turbo.

du kan også fjerne katalysator og sette på rør der kan øke opp til 3 hk men da er det jo avgassen på eu da.

så da spørs det om det er  vert å gjør det på grunn av 3 hk.

dette går jo litt på hvor mye penger du legger inn på dette og.

og du bør også ta full reg reim bytte på den når du skal oppgradere motoren.

så er det greit å bytte råder stempel og pakninger kanskje ta og forsterke drivverket på bilen? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke for å være en gledesdreper, men om du har 100.000kr til tuning så kjøp en annen bil smile.gif

F.eks denne:
http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=52761392&searchclickthrough=true

A6 dette å. Bare et bedre utgangspunkt. Her har du 2.7 bi-turbo. Originalt 230hk. Skal ikke mye til før du er langt forbi 300hk her. Og det viktigste, den har manuell kasse. Ser også på lista at denne motoren har fått en chip/reprogrammering + andre små saker. Så den er godt på vei mot 300hk. Chippen alene drar effekten opp på 270hk +/-). Denne har også bedre bremser ;) 

Tror du vil oppleve mye tull og ekstra utgifter om du skal tune opp den bilen du har nå

Bil: Audi A4 B8, 2.0TDI 143hk
Prosjekt:

Lenke til kommentar
Del på andre sider