Gå til innhold

Salg av bil på høst eller vår?

Ranger emnet

Rabba84

Anbefalte innlegg

Ser på salgsannonser nå at det ikke blir solgt noen særlig med biler i prisklassen mellom 150-200 000. 

Hadde tenkt til å selge bilen å invistere i en annen bil i samme prisklasse. Men lurer veldig på om jeg tør dette. Jeg tenker å selge Mazda stasjonsvogn 2,2 diesel 2010 mod advace+. Den har gått kun 40 000. Tenkte å kjøpe en ny før jeg selger den jeg har. Men så blir jeg så redd for å ikke få solgt etterpå. 

Er det sånn at de bilene som ligger ute bår for mye mindre enn de ligger ute for? Vil bilen gå ned mye i verdi om jeg ikke får solgt før til neste år? Eller er det slik at prisene stiger litt på våren fordi flere er på jakt etter biler da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pris og etterspørsel på vanlig bruksbil er nok lik hele året rundt, men kanskje en liten døperiode mellom november/desember og 20. mars, men bilen er ikke verdt mer utenom den perioden. Verdien vil synke til neste år, da er bilen trossalt et år eldre.

Det er kjøpers marked, så hvis bilen har gått like langt som snittet, er utstyrt som snittet og er priset som snittet, vil du nok slite med å få solgt den.
Hvis bilen er litt spesiell (utseende eller veldig godt utstyrt) vil den gå fortere enn den typiske bilen.
Hvis den er som snittet utstyrt ol. bør du legge deg lavere i pris hvis du vil ha den bort "fort".

Jeg ville nok tatt innbytte hos forhandler, ja en taper på det, men du slipper å sitte å betale på 2 biler hvis du ikke får solgt den ene.

Bilforumet.no
Super Moderator

PM med tekniske spørsmål blir ikke besvart, lag en tråd i forumet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider