Gå til innhold

Feil med dieselvarmer og ABS

Ranger emnet


MrTiger

Anbefalte innlegg

Som sagt, skru til med 200nm. Deretter skrur du bolt/mutter ytterligere 90 grader.

En omdreining er 360 grader, en halv omdreining er 180 grader. 90 grader blir da en kvart omdreining.

Bilforumet.no
Super Moderator
 

PM med tekniske spørsmål blir ikke besvart, lag en tråd i forumet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vel sutra om dette før i egen tråd... Men men...

 

Jeg har ett lite "juletre" i bilen min, ABS, ESP og så blinker bremselampa. Selvsagt virker jo hverken ABS eller ESP, men ellers bremser den fint.
Har fått feilsøkt på Møller, og de finner no spenningsfall til klamme 30 (rele etter det jeg skjønte) og til J190? Iallfall har jeg klart å tolke meg til at det er boksen inni bilen.
Har hatt jævlig varmgang i kalipper venstre bak, så jeg holder en stooor knapp på ABS føler venstre bak, selv om Møller mener det kan være ledningsnett...

Noen tanker om dette? Tenkte å skifte den følern når jeg allikevel skal bytte dekk, regner med det er en rimelig smal sak. Og ja, jeg veit at jeg nok må påregne bytte av lager også med tid og plunder...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Hepp

Er i full gang med skifte av hjullager, men dessverre så stoppet det opp her nå. Det viser seg at braketten er OG festet med en slik jævla tolvkant-sak..? Se bildene:

 

9745F1F7-57EE-4B88-861B-0EEE225F8451_zps

 

FD2583CA-44A2-476C-B4E5-32D01AD4188C_zps

(Var umulig å få gode bilder på baksiden der)

 

Noen som vet størrelsen på denne? Jeg måtte kjøpe tolvkant-sak til ikke mindre enn 375,- for 1 (!) på bilxtra, så vil ikke kjøpe feil. Denne er mindre enn den som er til senterbolten. 

Golf IV

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var det gjort. Kjøpte det jeg trengte på Biltema. Et sett med tolvkantnøkler fra m14 til m18 for 199,-. Det er alt man trenger for å gjøre jobben.

 

Det som var dritt var at momentnøkkelen min gikk ad undas, så jeg måtte stramme til senterbolten litt på magefølelsen. Tok en bitteliten dråpe loctite på den før jeg skrudde den inn. Bilen er gått 240 000, så den skal nok aldri ut uansett ;)

 

Et tips er å varme senterbolten godt opp før man forsøker å skru den ut. Dette fordi hvis man forsøker halvhjertet en gang og ødelegger sporene i skruen har man gjør det helt store.

 

4D5B4A4F-8D7F-4014-98DA-64A1AE3CCCAC_zps

 

Tror vi kan være enig i at det var på tide å skifte dette. Er vel den absringen som er helt morken som man ser på baksiden der?

 

E6D5EFA1-42D0-4204-AE81-33D79C408FB0_zps

 

Tok meg en testtur og alt hørtes og føltes rett ut, pluss at ABS og ESP-lampa ikke lyser lengre! :D

Golf IV

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår