Gå til innhold

Relè partner 1997 1.9D

Ranger emnet

sparken

Anbefalte innlegg

Heisann!

Lurer på om noen sitter med en ovrsikt over relèr som skal være inni bilen. jeg tenker på de ved sikringene. På plass nr 11 har jeg ikke noe rele men ser det er plass til et. Lurer bare på om noen andre har et der og hva det evnt kan være til?

Ellers har jeg de vanlige problemene med kaldstart som jeg ser andre her inne har, har skiftet glødeplugger, bilen har så stått i ro i ca 4 år for og bli tatt i bruk igjen nå. Lurer på om jeg skal pøve og bytte gløderele og se om det gir noen bedring. Har noen en kjapp en grei måte og sjekke om dette virker på? Lampa lyser i max 3-4 sekunder når jeg skrur på tenninga.

På forhånd takk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klarer dessverre ikke å finne ut hva R11 skulle vært til.

Når det gjelder glødinga, så kan du sjekke gløderelèet visuelt, og se om det er svidd/svart på undersiden rundt de to tykke ledningene som er festet med muttere.

Hvis det ser greit ut så er neste steg å måle hvor mye strøm som går ut til glødepluggene når du skrur på tenninga.

Men da trenger du et tang-ampère-meter, og det har kanskje ikke de fleste liggende.

Men i tilfelle du har det, så er det bare å setet det rundt en av de tykke ledningene fra gløderelèet og sette på tenninga.

Det skal i starten da gå ca. 80A (20A pr. glødeplugg) og falle nedover til glødelampa slokker.

•            '19 Peugeot iOn                                        [67HK]
  •             '10 SAAB 9-5 Turbo6 XWD Aero Hirsch [330HK]
  •             '08 SAAB 9-3 SC 1,8t BioPower BSR       [220HK]
  • [vrak]   '03 SAAB 9-3 SS 1,8t BioPower Maptun [240HK]
  • [solgt]  '02 Peugeot Partner 2.0 HDI                    [90 HK]
  • [solgt]  '97 Peugeot Partner 1,4                           [75 HK]
  • [solgt]  '95 SAAB 9000 2,0                                  [131 HK]
  • [solgt]  '96 Peugeot Partner 1,9D                         [69 HK]
  • [Vrak]   '86 Mazda 626 2.0                                  [102 HK]
Lenke til kommentar
Del på andre sider