RobLit Skrevet November 29, 2014 Rapporter Share Skrevet November 29, 2014 Hallo, jeg trenger en all-around bruks bil til daglig livet mitt og lurer på om passat er noe av det enkleste bil og ta seg av? Buskjette mitt er på 40-50 tusen Jeg lurer først og fremst hva slags type Passat jeg burde ha? Mye av dette er smak og behag også men det jeg ser etter er om noen kan guide med igjennom modellene og hva jeg burde styre meg unna og hva jeg burde gå for.Jeg vil gjerne ha : 1997 årsmodell eller oppover Stasjonsvogn Firehjuls-trekk Diesel Automat med mindre manuell har mindre kostnader eller omvendt Minst mulig og fikse på men slitedeler går fint, det kan jeg håndtere selv Mist mulig situasjon for og bli sendt inn til verksted --- Så er det mine spørsmål for egen erfaring? Hvor langt går en Passat motor før den må begraves? Går det greit og kjøpe en Passat som har kjørt 350 +++ KM og forvente lite jobb og ta seg av? Mest kjente feil på en Passat? Si alt det typiske "Passat feil" som finnes, jeg vill gjerne vite hva jeg har i vente. Fra en skala 1-10 hva syns dere selv om Passat?Skulle gjerne hatt en hel liste av informasjon om passat, hvor grensen sitter og hva slags greit med en passat. Om dette er litt vanskelig og lese kan det være på grunn av at jeg har ett snev av dysleksi - Robin Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Actros 8x8 Skrevet November 29, 2014 Rapporter Share Skrevet November 29, 2014 1.9 tdi med manuell girkasse er nok lurast å gå for. Turboen kan ryke. Men eg veit om ein Passat med 1.9tdi som har gått 600 000 km utan større problem. Siter Bilforumet.noSuper ModeratorVolvo S40. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
RobLit Skrevet November 29, 2014 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 29, 2014 1.9 tdi med manuell girkasse er nok lurast å gå for. Turboen kan ryke. Men eg veit om ein Passat med 1.9tdi som har gått 600 000 km utan større problem. Ser det er ofte folk som velger og bytte motor? Er det pga levetiden og dårlig servis eller pga en velger det selv etter som egen interesse? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
opel astra Skrevet November 29, 2014 Rapporter Share Skrevet November 29, 2014 når det gjelder å bytte motor på disse bilene er på grunn av att toppakningen ofte rykker er dårlig topper på disse bilene så har du turbo som ryker og diverse andre tinger da har bilen passer 200km så er det garantert bytte turbo og pakning diverse andre deler overhaling er ikke noe spesielt uvanlig på disse motorene. Men du kan verre heldig og få en i bra stand og ha noen år glede med den. Så det går jo litt an på hvilken motor du velge og:) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
RobLit Skrevet November 29, 2014 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 29, 2014 når det gjelder å bytte motor på disse bilene er på grunn av att toppakningen ofte rykker er dårlig topper på disse bilene så har du turbo som ryker og diverse andre tinger da har bilen passer 200km så er det garantert bytte turbo og pakning diverse andre deler overhaling er ikke noe spesielt uvanlig på disse motorene. Men du kan verre heldig og få en i bra stand og ha noen år glede med den. Så det går jo litt an på hvilken motor du velge og:) Det kommer nokk til og bli den mest stabile motoren / bilen som skal bli kjøpt, minst mulig jobb men med godt vedlikehold og lett arbeid kommer til og bli gjort. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
RobLit Skrevet Desember 16, 2014 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 16, 2014 når det gjelder å bytte motor på disse bilene er på grunn av att toppakningen ofte rykker er dårlig topper på disse bilene så har du turbo som ryker og diverse andre tinger da har bilen passer 200km så er det garantert bytte turbo og pakning diverse andre deler overhaling er ikke noe spesielt uvanlig på disse motorene. Men du kan verre heldig og få en i bra stand og ha noen år glede med den. Så det går jo litt an på hvilken motor du velge og:) Er dette en god grunn til og få kjøpt inn en god dump ventil? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
opel astra Skrevet Desember 16, 2014 Rapporter Share Skrevet Desember 16, 2014 Nå lurer jeg litt på hva du vil oppnå med å montere denne på din bil For å si det enkelt så gjør dumpventilen at turboen ikke stopper opp når du girer slik at du har fart på turboen når du gir gass. Dette er for å få max utbytte av turbo,samt spare turboen for den bråe stoppen den får når du slipper gassen. Det er fullt mulig å montere denne på din bil, men skjønner ikke helt vitsen. Regner med dette ikke er så merkbar om du ikke har en del hester da? Nå vet ikke jeg hvor mange hk du har eller har tenkt deg da, men om bilen din har 101 eller 136hk så er det vel ikke mye til hjelp på hk. Gjør deg selv en tjeneste og dropp det. Det er noen som har montert på bil og hatt en del trøbbel med dette både på bensinmotorer også. Om du ikke skal til med store ombygginger da? Om det er lyd eller hva som er hensikten med at du vil montere den er jeg ikke sikker på men for min del så hadde jeg droppet den ventilen. I tillegg har den lyden på vanlig bil gått litt av moten fortiden? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JChE Skrevet Desember 16, 2014 Rapporter Share Skrevet Desember 16, 2014 Dumpventil på diesel har absolutt null hensikt, da en diesel ikke har gasspjeld. Kan få lyden med litt triks og miks, men det er kun det... opel astra reagerte på dette 1 Siter Bilforumet.noSuper ModeratorNYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil 2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.