Gå til innhold

Lavt oljetrykk STOP!

Ranger emnet

Audi4lifee

Anbefalte innlegg

Hei.
var ut å kjørte igår og da begynte oljetrykk lampa å lyse og i dashbordet sto det STOP! 
hadde denne problemet for par uker siden men den ble plutselig borte og nå er den tilbake igjen...
det er olje i motoren som er akkurat blitt skifta og jeg hører ingen tikke lyd eller unormal lyd fra motoren da den lampa lyser.. 
hva kan det være? sensor? dårlig jord? 

lampa kommer å går som den vil... kan gå flere uker uten lampe.. 
Det er en passat 1.8T AWT 01 mod

Bil:

1: Audi 80 2,0

2: Audi 80 2,0E Quattro

3: Audi A4 1,6

4: Bmw 518i

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis oljetrykket faktsik er for lavt er det nok antageligvis ikke noe vits å legge noe arbeid i denne motoren hvis du bare har ignorert varselet og kjørt.

Få målt oljetrykket ditt aller først.

Bilforumet.no
Super Moderator

PM med tekniske spørsmål blir ikke besvart, lag en tråd i forumet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 weeks later...

Nei. Når lagerklaringer i motoren blir større som følge av at motoren blir slitt blir det plass til mer olje og oljen blir samtidig tynnere jo varmere de blir. Disse 2 kombinert vil på varm motor gi dårligere oljetrykk enn når motor var ny, hvis du da ligger på grensen til det punktet sensor vil reagere vil du få sporadisk dårlig oljetrykk.

Men det trenger ikke være overnevnt som er problemet ved dårlig oljetrykk, det kan likeså være dårlig oljepumpe.

Det blir ikke nødvendigvis ulyder ved dårlig oljetrykk, men ved manglende oljetrykk vil du høre lyder.

Er det kommet så langt i stadiet er det allerede for sent og motor er kass.

Men, hvis den/de som målte oljetrykket vet hva han driver med har han forhåpentligvis gjort det mens motor er varm og korrekt verdi er avlest.

Hvis korrekt verdi er avlest bytter du oljetrykksbryter og kjører uten videre bekymring.

Bilforumet.no
Super Moderator

PM med tekniske spørsmål blir ikke besvart, lag en tråd i forumet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

skjønner skjønner. 
men lurte bare på en ting ? er pumpene like på dissa bilene? jeg har jo 1.8T motor og si f.eks vil en 2.0 liter passe til min bil? olje pumpa altså.
jeg skal kvitte meg med den bilen snart og har en kompis som har en dele bil men motoren hans er en 2.0 liter vil den passe da ? 

Bil:

1: Audi 80 2,0

2: Audi 80 2,0E Quattro

3: Audi A4 1,6

4: Bmw 518i

Lenke til kommentar
Del på andre sider