Gå til innhold

Lavt oljetrykk STOP!

Ranger emnet

Audi4lifee

Anbefalte innlegg

Siden det står oppført der antar jeg at det er samme.

Men jeg ville starta med oljetrykksbryter, den er mye lettere å skifte og koster ikke rare greiene.

Hadde vært interessant å visst hva oljetrykket faktisk var, kjenner du den/de som sjekka det og/eller vet du hva de leste av?

Bilforumet.no
Super Moderator

PM med tekniske spørsmål blir ikke besvart, lag en tråd i forumet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du bor i nærheten av Østfold kan jeg kjapt hjelpe deg med å lese av oljetrykk, men hvis du allerede har hørt unormale ulyder er det nok ingen vits.

Du kan bytte den pumpa for å se om det blir bedre, men hvis det faktisk har vært for lavt oljetrykk vil motor allerede ha pådratt seg skader, spesielt siden du sier du har hørt lyder.

Bilforumet.no
Super Moderator

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bor i Drammen
Ja, men jeg har nesten ikke kjørt med bilen og den dagen jeg hørte det drev jeg bare å sjekka bilen og lot den gå på tomgang og da den ble skikkelig god og varm så hørte litt rare lyder... men når motoren er kald eller da den ikke blitt veldig varm så hører man ingenting og ingen lampe lyser heller.. den lyser bare hvis jeg kjører i 80 eller 90 km lenge 
i lave fart som 20 til 60 skjer det aldri noe.. aldri no lampe som lyser da

Bil:

1: Audi 80 2,0

2: Audi 80 2,0E Quattro

3: Audi A4 1,6

4: Bmw 518i

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det du sier her gir meg bare enda sterkere følelse av at du faktisk får dårlig oljetrykk. 

Når du kjører langt og i høy hastighet blir motorolja varm, å jo varmere den blir jo tynnere blir den, når den blir tynn blir det automatisk mindre trykk.

Hvis da pumpe er slitt eller lagerklaringer er blitt for store vil du slite med oljetrykket slik du beskriver.

Bilforumet.no
Super Moderator

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, er nol dårlig pumpe for så lenge motoren er kald så er alt bra! Så fort den er varm så lyser den og hvis den har stått si over en halv time så hører jeg ulyd. Er nok tett/dårlig pumpe. .

Men jeg skrur litt selv men er usikker på pumpa og hvordan jeg skal skru ut den.. den går vel rundt med en kjede? Hvordan skrur jeg ut den kjeden?

Takk for alt svar jeg har fått!!

Bil:

1: Audi 80 2,0

2: Audi 80 2,0E Quattro

3: Audi A4 1,6

4: Bmw 518i

Lenke til kommentar
Del på andre sider