Frogg_Frost Skrevet Desember 10, 2014 Rapporter Share Skrevet Desember 10, 2014 hei. har akk chippet min audi a4 1.8tq. det ble merkbar forskjell på 1. 2. gir for å si det slik. men når jeg kommer på 3. 4. og 5. så fusker den noe grenseløst på høyere turtall. lavt turtall er null problem. men så fort turbotrykket kommer så hakker å rister å bråker det no veldig. noen som har noen formening om hvor jeg skal starte hen? eneste feilkoden som står på den er: 18010 - Power Supply Terminal 30 P1602 - 35-10 - Voltage too Low - Intermittent skjønner egentlig ikke helt hvorfor den har dukket opp men... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
opel astra Skrevet Desember 10, 2014 Rapporter Share Skrevet Desember 10, 2014 18010/P1602/005634 - Power Supply B+ Terminal 30: Voltage too Low Possible Causes Cables on the Battery were removed Battery weak (voltage) Generator Malfunction Possible Solutions Check Battery Cables Check/Replace Battery Check/Replace Generator Special Notes If multiple Control Module have Power Supply Faults stored, it's most likely to be one common Problem like the ones shown above. Otherwise when only one or two Control Modules have such Codes stored you better start searching at the individual Power Supply of these Modules.Terminal 30 means unswitched battery power that is supplied even when the ignition is off. This is not referring to any physical terminal numbered 30.Har du hatt dårlig batteri på bilen eller noe? Har du byttet olje og filter og luftfilter etter at du chipet bilen Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Frogg_Frost Skrevet Desember 10, 2014 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 10, 2014 ja jeg skjekka ross thec sine sider så har funnet det der. men jeg kan ikke si att batteriet mitt er dårlig. men skal måle det i morgen. men jeg synes det er rart om det skal være volten som gjør att det fusker når jeg ikke får ladelampe og det bare skjer i høyere gir. når den jobber tungt liksom. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
opel astra Skrevet Desember 10, 2014 Rapporter Share Skrevet Desember 10, 2014 Du kan jo se på alle slanger ventiler som går til og fra turbo se om noe er dårlige kan jo hende den drar luft og? Men du får ikke opp ladelampe om bilen lader og bilen er nesten heilt tom får strøm. Husk at batteriet vare bare sånn ca 5 år før det bør byttes? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Frogg_Frost Skrevet Desember 10, 2014 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 10, 2014 Ja jeg har en slikken batteritester så skal teste det å lade det så får vi se om den funker i starten da. Den kan ikke være tett bensinfilter l dårlige plugger l noe i den duren? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Frogg_Frost Skrevet Desember 11, 2014 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 11, 2014 noen her som veit hva den dingsen der er? og skal den lage en tikke lyd? høres akk ut som ett rele som står å slår inn og ut. jeg har ladet batteriet helt opp og det virker helt ok. har fått montert turbotrykks måler. da ser jeg att på lavt turtall lader den ca 0,5 bar å funker helt greit. men så fort trykket går over 1 bar begynner den å hoste noe fryktelig. har montert en Forge splitter ventil. det kan ikke være denne som slipper ut trykk? noen her som vet hvordan justeringa på disse egentlig fungerer? kjører den som full resirk nå. slik som på bildet: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Frogg_Frost Skrevet Desember 11, 2014 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 11, 2014 jeg prøvde å kjøre den litt mens jeg kjørte batterispenning på graf i vag-com. da ligger spenningen ganske stabilt på 13,8v under kjøring. men når den fusker blir spenninga ganske ujevn og faller ned i 13,4 på det værste... men har slettet feilkoden og den kommer ikke opp igjen selv om det fusker å spytter som fy. så nå har jeg ingen feilmelding og jeg synes den går dåligere enn noen gang, bynt å fuske på 2. og litt på 1. skjønner ikke en dam shitt... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jesper1201 Skrevet Desember 12, 2014 Rapporter Share Skrevet Desember 12, 2014 Batterispenninga har ingenting med fuskinga å gjøre.Hvordan er tilstand på plugger, coiler og bensinfilter?Dårlige plugger klarer ikke antenne all bensinen under full belastning, samme ved dårlige coiler.Tett bensinfilter gjør at motor ikke får rett mengde bensin og dermed for mager blanding som igjen fører til fusking. Hvilken/hvem chip/tuning firma bruker du?Bruker du en slik jalla boks som du plugger til ledningsnettet eller har du fått omprogrammert ECU?Hva er org. effekt og hvor mye "skal" det egentlig hentes ut med den nye chip'en? Siter Bilforumet.no Super Moderator PM med tekniske spørsmål blir ikke besvart, lag en tråd i forumet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Frogg_Frost Skrevet Desember 12, 2014 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 12, 2014 Har brukt tuningservice. Ikke no jalla boks nei. 150hk org 194-196 etter chip. Hadde planer om å bytte plugger i dag. Men hvordan kan jeg skjekke om coiler er bra a? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jesper1201 Skrevet Desember 12, 2014 Rapporter Share Skrevet Desember 12, 2014 Bytt alle pluggene. Ta ut en og en plugg og få noen til å dra bilen på starteren, mens du ser om gnisten er stor, blå og tydelig.Husk å legg gjengene på pluggen til gods. Siter Bilforumet.no Super Moderator PM med tekniske spørsmål blir ikke besvart, lag en tråd i forumet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Frogg_Frost Skrevet Desember 12, 2014 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 12, 2014 Har kjøpt nye plugger å nytt bensin filter nå. (dyre plugger til denna bilen btw.) Så skal bytte å se om det blir noe bedre nå. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Frogg_Frost Skrevet Desember 12, 2014 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 12, 2014 LØST: Hjalp bruktbart å bytte plugger. Om det var det att di gamle pluggene var dårlige eller om det var det att dem var feil veit jeg ikke. Jeg fikk beskjed om å sette inn PFR6Q mens di som satt der var UXT10... Eller om det egentlig er samma pluggen med forskjellig produsent veit jeg ikke. ble en del artigere sladde vogn nå ja :D Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jesper1201 Skrevet Desember 12, 2014 Rapporter Share Skrevet Desember 12, 2014 Plugger er en "slitedel" å skal byttes med gjevne mellomrom, men er det noe det slurves enormt mye med blant privatpersoner så er det bluggbytte :) Siter Bilforumet.no Super Moderator PM med tekniske spørsmål blir ikke besvart, lag en tråd i forumet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Chris_nor Skrevet Desember 12, 2014 Rapporter Share Skrevet Desember 12, 2014 Kva er vitsen med å ha ekstra varm luft inni motoren ? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Frogg_Frost Skrevet Desember 12, 2014 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 12, 2014 Kva er vitsen med å ha ekstra varm luft inni motoren ? kan du utdype det der litt? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.