Gå til innhold

Feilkoder Audi a4 b7 2005

Ranger emnet


jojo96

Anbefalte innlegg

Den første er vel feil på glødeplugger på bilen din kan verre dårlig kanskje det lenge siden du byttet dem ?

Men det er ikke sikkert plugger er dårlige  får feilen kan indikerer feil på (glødeplugg / varmekrets elektrisk feil til glødeplugger.

Om det er lenge siden du har byttet så er et vel greit å bytte dem?

 

 

 

 

Dette betyr feil nr 2 om jeg ikke tar heil feil da?

Sylindere 3,4 har injektor feil, og overdreven veksling avvik.

 Den dekodet feilen ser ut til å være 48, start av injeksjon ut av spec, og prøver for lavt.  47 ville inkludere kontroll mens du starter, slik at skjermen kan være slått av en eller annen grunn.

 Det ser ut injektoren bød på, men tar for lang tid å svare.  Dette kan være forårsaket av en dårlig tilpasning eller en dårlig injektor.  Riktig rocker justering er å sette vippe cam til sitt høyeste punkt med en måleur, så rocker er på det laveste punktet.  Still justeringsskruen inntil injektor stempel bunner ut, deretter skrus justerings 180 grader tilbake, og sette låsemutteren.

 Hvis justeringen er i orden, kan injektoren trenger ultralyd rengjøring.  Erstatte bruk skruer og pakninger enkelt hver gang injektoren fjernes.  Se om injektoren feil beveger seg med injektoren.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du brukt google translate Opel Astra biggrin.gif

 

 

Hva som kan ha forårsaket det, samt sannsynlig løsning, står jo på sidene til RT 1-winking.gif

 

 

17055/P0671/001649 - Cylinder 1 Glow Plug Circuit (Q10): Electrical Fault Possible Symptoms

  • No Pre-Glow Period
  • Poor Cold Starting

Possible Causes

  • Glow Plug Wiring faulty
  • Glow Plug faulty

Possible Solutions

  • Check Glow Plug Wiring
  • Check Glow Plug

Sjekk glødeplugg og tilkopling sylinder 1.....

 

 

 

17675/P1267/004711 - PD Unit Injector: Cylinder 3 (N242): Regulation Range Exceeded Possible Symptoms

  • Drivability Issues
  • Reduced Power
  • Rough Engine Running
  • Increased Emission Values

Possible Causes

  • Regulation times exceeded
  • Contact resistance

Possible Solutions

  • Check Injectors and Injector Wiring
    • See Meas. Value Block 018
    • Check Resistance of Injectors/Wiring

 

Sjekk dyse nr 3 og kabling til denne.

Bilforumet.no
Administrator

Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva vil det koste å fikse disse feilene?

 

Umulig å svare på når man ikke vet HVA som er galt. Og hva som er galt, det må du finne ut, eller ta bilen til et verksted som kan finne det ut for deg. Tips om hva du burde sjekke har du fått, utførelse må du stå for selv ;)

 

  • Sjekk glødeplugg og tilkopling sylinder 1
  • Sjekk dyse nr 3 og kabling til denne

Dersom problemet er dårlig kontakt så fikses dette gjerne uten pengeutlegg, er glødeplugg og/eller dyse dårlig så må ting byttes.

Bilforumet.no
Administrator

Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår