Gå til innhold

Audi a4 b6 som førstebil

Ranger emnet


alexander_skaar

Anbefalte innlegg

Ingenting galt med ledningsnettet på B5, ei heller på B6. Er ikke uten grunn Audi generelt kommer meget bra ut på på diverse bruktbiltester, NAF og Falken sin veihjelpsstatistikk osv. Både 1.9TDI og 1.8T er bra motorer, det som dreper de er uvitende eiere som kjører ALT for lenge mellom hvert oljeskift. Bytt olje og filter minst hver 10000 km, enda oftere med diesel spør du meg. Trenger heller ikke bruke svindyr LL-olje om man skifter oljen ofte 1-winking.gif Med fornuftig bruk, stell og vedlikehold burde en 1.8T gå minst 400' km uten det minste problem.

Bilforumet.no
Administrator

Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingenting galt med ledningsnettet på B5, ei heller på B6. Er ikke uten grunn Audi generelt kommer meget bra ut på på diverse bruktbiltester, NAF og Falken sin veihjelpsstatistikk osv. Både 1.9TDI og 1.8T er bra motorer, det som dreper de er uvitende eiere som kjører ALT for lenge mellom hvert oljeskift. Bytt olje og filter minst hver 10000 km, enda oftere med diesel spør du meg. Trenger heller ikke bruke svindyr LL-olje om man skifter oljen ofte 1-winking.gif Med fornuftig bruk, stell og vedlikehold burde en 1.8T gå minst 400' km uten det minste problem.

takk for svar! men kordan er det med turboen? må den byttest ut etter hvert? og vil du anbefale b6 foran b5 på eit budsjett på 70k? og hvilken motor ville du valgt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du sjekket hvor mye det vil koste å forsikre bilen du ønsker deg? 1-winking.gif Det kan være avgjørende på hvilken motor du velger. 

 

Selv ville jeg valgt TDI. Men så er jeg av den personen som ser på forbruket framfor antall hester, hvordan lyd det er i motoren og alt det der

Eg bryr meg ikke så mye om forsikring da det er pappa som skal betale den :) men eg vurdere TDI for det er gode motorer men har og hørt at 1,8t ikke er så gale heller

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Turboen er det ingenting feil med, levetiden kommer veldig mye an på brukeren av bilen. Etter tung kjøringa, la motor (og turbo) kjøle seg ned før motor stoppes, det er veldig viktig. Like viktig er de allerede nevnte oljeskiftene, gammel olje kokser igjen oljerør til turbo, som gjør at turbo ikke får den smurning og kjøling den trenger, resultatet er defekt turbo og koks (tetting) på sil til oljepickup.

Bilforumet.no
Administrator

Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det de sliter med på B5 er multilink-opphenget, det suverent men blir (alt for) fort slitt. Det andre er sinkslipp og medfølgende rust, spesielt på skjermer og bakluke. Jeg hadde valgt en B6 foran en B5, men AEB er en meget bra motor om den passes på.

Bilforumet.no
Administrator

Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår