GalnemaX Skrevet April 15, 2004 Rapporter Share Skrevet April 15, 2004 Heisann! Jeg lurer litt på hva som må til for å montere turbo på en b23e motor? Hva som må skiftes osv.. Motoren jeg tenker på å gjøre dette med, er gått 156000km.. På forhånd takk! -Andreas Siter Ålgård Gatebilklubb 1970 VW Boble 1302 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tosk Skrevet April 15, 2004 Rapporter Share Skrevet April 15, 2004 Bytte til smide stempler om du ikke skal kjøre med mer en 0,6bar i ladetrykk, lage hull i bunn panna for å ta ut olje til oljekjølern til turbon, mulig anna innsprøytning er ikke sikker på om d bli rikting når luftmengden inn øker vesentlig??mulig du må ha tec2 data sprut f.esk. men er ikke sikker er bare 17år :) ung bil bygger enda:) men lykke til:) peaCe Siter - V O L V O - Motormekaniker hos http://www.cylmo.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mikal Bolme Skrevet April 16, 2004 Rapporter Share Skrevet April 16, 2004 Du træng ett hull øverst på bunnpanna for å ha retur fra turbon. Å kjøpe deg ett T-stykke for å ha på der du har oljetrykksgiveren. Da tar du en ende til giveren og så ta en slange til turbon. Så kan du skaffe deg innsprøytninga fra en 23et. Ikke kjør på mer enn 0,5 i turbo trykk, pga orginal stempel. Siter 240 med T6 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DaButcher Skrevet April 17, 2004 Rapporter Share Skrevet April 17, 2004 Originally posted by GalnemaX Heisann! Jeg lurer litt på hva som må til for å montere turbo på en b23e motor? Hva som må skiftes osv.. Motoren jeg tenker på å gjøre dette med, er gått 156000km.. På forhånd takk! -Andreas det er billigere for deg å kjøpe en b23et enn å bygge om en b23e til b23et.. du får en b23et for sikkert 6.000kr. Siter Volvo Power Team Volvo "S90 T6" S: Volvo 242R6 3.0 24V TwinTurbo S: Volvo 780 Bertone Coupè Turbo X: Volvo 240 Stasjonsvogn Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
GalnemaX Skrevet April 17, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 17, 2004 Takker for svar :) -Andreas Siter Ålgård Gatebilklubb 1970 VW Boble 1302 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg