Matsoberg Skrevet Januar 7, 2015 Rapporter Share Skrevet Januar 7, 2015 Hei Jeg har veldig lyst på en Hiace. Mest pga plassen, firehjulstrekk, driftsikkerhet og at jeg liker dem. Lurer på hva man skal se etter når man skal kjøpe en slik bil. Jeg kan ikke så mye om bil. Hva skal man være obs på? Når en hiace er rullet 300k, er det mye for en slik bil? Hva bør man regne med skal gjøres/være gjort av vedlikehold? Vannpumpe, registerreim og slike ting, hvor ofte må disse skiftes? Tenkte å legge 50, 60 000,- i en hiace. Takk for alle svar. Mats Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Matsoberg Skrevet Januar 7, 2015 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 7, 2015 En ting til. Hvilken motor anbefaler dere? Ser det er flere forskjellige. 79 HK, 102HK osv Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ascona75 Skrevet Januar 7, 2015 Rapporter Share Skrevet Januar 7, 2015 Når en hiace er rullet 300.000 km. så er det vedlikeholdet som avgjør om den er oppbrukt. Opphengs lageret til mellomaxel og foringer til stab.stag vet jeg bruker å bli nevnt som svakhet. Register reim ville jeg byttet om jeg ikke viste når den var byttet sist. Er solide motorer, driv verk og bremser på disse bilene. Selvfølgelig kontroller for rust. Hjulbuer bak, jekk feste forran. Bruker å ruste innom bakstøtfangeren (nedre del av bakskjerm). Ville selfølgelig gått for 102 hk. (om du velger bil 2002-2006) Siter Toyota Avensis 2013 Toyota Hiace 2008 Opel Rekord 1982 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Matsoberg Skrevet Januar 8, 2015 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 8, 2015 Tusen takk for svar. Da vet jeg hva jeg skal se etter Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg