Gå til innhold

Klosser til bil - må stå i nedoverbakke

Ranger emnet

kskors

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg har en Zafira som er avhengig av å stå i nedoverbakke (med snuten nedover altså) for å være sikker på å starte. Vi har konkludert med at det er dieselopptaket som er problemet. Har vært innom ulike verksted, og siste forsøk var å sette inn en enveisventil, men det fikk de ikke til.

Nå ser jeg ikke annen løsning enn at jeg må skaffe en form form klosser som jeg kan rygge opp på så bilen blir stående med litt helling. Noen som vet hvor jeg kan skaffe noe sånt? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Regner med at problemet er at dieselen renner tilbake i tanken og du må kjinne lenge for å få start. 

Bør ikke være så vanskelig for et verksted og ettermontere ei fødepumpe, kan enkelt kobles med en vippebryter, så lar du den gå i noen sekunder før du starter den. 

Svar i forbindelse med hjelp til bil er veiledende og som regel ikke et fasitsvar. Bileier/forumbruker står ansvarlig for hva de velger å gjøre selv. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stemmer, Opelduude! Får alltid start til slutt, men må holde på ganske lenge før den endelig får tak. Har hatt den på verksted med dette problemet gjentatte ganger, og som sagt så ble det prøvd å montere noe sist den var der. Men denne fødepumpa, det er noe annet enn den ventilen sikkert? Kanskje det er verdt å undersøke det da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det jeg tenker på er ei elektrisk pumpe som pumper fram dieselen til motoren, så du får start med en gang. 

Skjønner ikke hvorfor disse bilene ikke ble levert med ei sånn pumpe i tanken, da hadde mange problemer vært løst 

Svar i forbindelse med hjelp til bil er veiledende og som regel ikke et fasitsvar. Bileier/forumbruker står ansvarlig for hva de velger å gjøre selv. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kobl opp ei fødepumpe som starter når tenning settes på og stopper når dynamo begynner å lade. Det ordnes enkelt med et par vekselreléer.

Da slipper du en ekstra bryter og du slipper å tenke på dette. Pumpa vil alltid starte når tenning settes på og siden du da må gløde noen sekunder vil dette være sømløst ;)

Bilforumet.no
Super Moderator

PM med tekniske spørsmål blir ikke besvart, lag en tråd i forumet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider