Multispace Skrevet Januar 11, 2015 Rapporter Share Skrevet Januar 11, 2015 Har en berlingo 1.4l bensin som jeg skulle ønske å ha litt lavere temp på, pga av diverse gummislanger registeret osv... Driftstempen ligger på ca 90gr, presser jeg denne kommer den ofte opp i ca 92-93 grader, er det en måte å få denne tempen litt ned på tro? Tenker da på thermostat/tempføleren/ føleren til vift osv osv.. Eller skal disse motorene være slik??... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet Januar 11, 2015 Rapporter Share Skrevet Januar 11, 2015 Driftstemperatur på 90 grader er heilt normalt, uansett merke og motor Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TKarlsen Skrevet Januar 11, 2015 Rapporter Share Skrevet Januar 11, 2015 Enkle biler har flere forskjellige termostater som "åpner" før. Har ikke så mye mer info, men du kan jo evt høre med et verksted om det finnes flere type termostater til bilen din. Men bilen er jo bygd for å ha en motortemp på 90 grader. Så 90 grader er en helt safe temperatur. Siter Bil: Audi A4 B8, 2.0TDI 143hkProsjekt: Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jesper1201 Skrevet Januar 11, 2015 Rapporter Share Skrevet Januar 11, 2015 Det er heller ikke gunstig for motoren å ha spesielt lavere arbeidstemp. enn rundt 90grader. Kjør slik bilen er og vær fornøyd :) Siter Bilforumet.no Super Moderator PM med tekniske spørsmål blir ikke besvart, lag en tråd i forumet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Multispace Skrevet Januar 11, 2015 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 11, 2015 Ja jeg vet att å kjøre med for kald motor er ikke bra, tenker helst på registeret og på de forskjellige slanger å overganger, da er det litt tøft når tempen flyr over 90 gr. Neida jeg er ikke bekymret over tempen på motoren.. Takk for svarene.... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg