Gå til innhold

Tøff Mercedes-Benz 190E

Ranger emnet

Ludde_190

Anbefalte innlegg

• Svar 39
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Forgasser? Jeg har alltid trodd at E'en i 190E står for Einspritz, det vil si innsprøyting.

MAO: Det er innsprut.

Og nei, bilen er vel ikke så "tøff", men den bruker lite bensin, har lav forsikring, meget god å kjøre, følger med alt av dekk og feilfri. Denne går og går. Garantert driftsikker, den brukes tross alt fortsatt som taxi i Tyskland, og da har de gjerne gått 700.000 til 800.000 km.

En stylet opp E30 med fete felger er selvsagt mye tøffere. Samme med Cosworth stylede Sierraer.

Større bilder:

190e_1.jpg

Er jo nesten litt "tøff", ikke kjempetøff men litt. Noen enig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden når har innsprøytningsmotorer en stort, svart luftfilterboks av stål liggende over innsuget, diverse slanger til forvarming, samt en million vakuumslanger?

Eller kanskje det er innsprøytning likevel, bare på Mercedes-vis: "jævlig stygt og dårlig designet, enormt komplisert så ingen andre enn merkeverkstedene skal kunne fikse det etc. etc."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Øyvind Ryeng

Siden når har innsprøytningsmotorer en stort, svart luftfilterboks av stål liggende over innsuget, diverse slanger til forvarming, samt en million vakuumslanger?

Eller kanskje det er innsprøytning likevel, bare på Mercedes-vis: "jævlig stygt og dårlig designet, enormt komplisert så ingen andre enn merkeverkstedene skal kunne fikse det etc. etc."

SIDEN BESTANDIG!!! Mercedes har alltid hatt en stor svart luftfilterboks på injectionmotorer! MB er laget holdbart og for å fungere skikkelig, i motsetning til det forferdelige makkverket du skryter av! Audi er bygd av søpla som er igjen etter Mercedes-produksjonen!!!!! Hvis du ikke aner noen ting om MB så hold heller kjeft om det.

76 Volvo 242 DL Jubileum-Rullende prosjekt

87 Volvo 245GLE-Bruksbil

82 MB 280SE W126-Prosjekt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Jonte

http://www.home.no - registrer deg!

Jeg trur ikke det lønner seg å holde den sarkastiske tonen du gjør for å få solgt bilen din. Folk kan ta deg useriøst. Og hvem kjøper en helt orginal 190E til rundt 50000kr?

Og du er alltid så fordømt alvorlig, Jonte!! Det må være slitsomt å være så alvorlig hele tiden. 44000 er vel mere rundt 40 enn rundt 50!?

76 Volvo 242 DL Jubileum-Rullende prosjekt

87 Volvo 245GLE-Bruksbil

82 MB 280SE W126-Prosjekt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by VolvoTore

Og du er alltid så fordømt alvorlig, Jonte!! Det må være slitsomt å være så alvorlig hele tiden. 44000 er vel mere rundt 40 enn rundt 50!?

Jeg er ikke fordømt alvorlig hele tiden. Da vet du ikke hvem jeg er.. Jeg er egentlig en kødd, som gjør mye sprøe ting..

MEN, jeg velger å holde meg seriøs når jeg skal selge ting.. Dette fordi at jeg selv velger å kjøpe ting av folk som er seriøse og ikke de som driver på å spammer sin egen salgsannonse med masse piss om soting av ruter osv. Da går man heller ned i pris..

Beklager, jeg hadde ikke prisen i hodet, bare husket at den var i nærheten av 50000kr!

- 02 Porsche Carrera 4

- 98 Porsche Boxster (selges)

http://www.jonte.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by VolvoTore

SIDEN BESTANDIG!!! Mercedes har alltid hatt en stor svart luftfilterboks på injectionmotorer! MB er laget holdbart og for å fungere skikkelig, i motsetning til det forferdelige makkverket du skryter av! Audi er bygd av søpla som er igjen etter Mercedes-produksjonen!!!!! Hvis du ikke aner noen ting om MB så hold heller kjeft om det.

Ah, selv sarkasme feiler VolvoTore i. Og hvorfor du sammenlikner Audi med Mercedes kan jeg ikke fatte, det er snakk om *helt* forskjellige målgrupper de sikter seg mot.

Ontopic: Bilen er for dyr. Jeg ser 190E'er til halvparten av prisen i tilsvarende stand. Men jeg kan jo skjønne at Ludde_190 gjerne vil tjene seg noen raske lapper på bilen; bilsalg er ganske lett å tjene penger på - det kommer alltids en idiot som er villig til å betale alt for mye penger for alt for lite bil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Få se noen godkjente 190E til 22.000,- fra 1991 med 8xbra dekk, uten rust, uten hull i setet og med under 250.000km, så skal jeg sette ned prisen.

Jeg kunne sikkert ha solgt bilen for 39.999 ganske fort hvis jeg hadde satt den inn på tv2, finn og i RB, men jeg *må* ikke selge den, så da venter jeg heller til den riktige kjøperen dukker opp.

Og man blir ikke rundlurt hvis man kjøper en fin 91 mod 190E til 44.000,-

Men såklart, for de som kjøper og selger ti biler i året, så må man kjøpe billig for at det skal gå rundt, skal man derimot bruke bilen i et par år, så kan jeg nesten garantere at denne ikke faller mange tusenlappene i pris.

Og ang. sarkasme, så er det kun her på forumet jeg kjører den tonen, fordi jeg er nesten 100% sikker på at ingen her er i den målgruppen.

Men det er jo alltid artig å se de spydige kommentarene som:

"Fy faen den drittbilen der får du aldri solgt, dette er dårlig med den og trekker ned:

-dsada

-fdsafds

-fdsfds

-fdsafds

-fdsfdsa

den er maks verdt fem tusen din jævla taper, jeg så en her om dagen som var 95 modell, 2,8 liter, strøken og med 20 toms og den gikk for halvparten av din!"

Må jo le litt av det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Jonte

Jeg er egentlig en kødd

MEN, jeg velger å holde meg seriøs når jeg skal selge ting.. Dette fordi at jeg selv velger å kjøpe ting av folk som er seriøse ...

Seriøse Jonte som solgte meg en Recaro stol som var brukket på syv steder og en som manglet el.motor. Og når jeg konfronterte deg med det så var svaret "oj det visste jeg ikke noe om!"

Kødd

1988 MB 190E 3.0

1990 VW Golf GL TD (Solgt)

1985 VW Golf GTi (solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider