Yaken Skrevet Mai 19, 2015 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 19, 2015 Da er det ihvertfall kalt inn til møte i Forliksrådet 28 mai så får vi se hva som skjer Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
opel astra Skrevet Mai 19, 2015 Rapporter Share Skrevet Mai 19, 2015 Dere har kommet så langt ja men da har du nok gode muligheter å komme til en bra løsning. Som regel da må selger og kjøper komme med en løsning på saken som begge er fornøyd med. Ofte så ender saken der og går ikke videre. Om ikke partner blir enig så kan saken gå videre til tingretten og det trur jeg nok ikke kommer til å skje. Med litt mekling fram og tilbake så blir vel saken løst på det møte du skal på. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Yaken Skrevet Juni 1, 2015 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 1, 2015 Da var dette latterlige møtet over. Som ventet ønsket ikke selger å innrømme noe som helst, selv om han helt på tampen tilbød 6000 kr. Dette måtte jeg selvfølgelig avstå da dette knapt dekker mine reiseutgifter til dette klovnemøte Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jesper1201 Skrevet Juni 1, 2015 Rapporter Share Skrevet Juni 1, 2015 Jeg har ikke lest hele tråden, men noe på førstesiden. JEG mener her at selger både har jugd, gitt uriktige opplysninger eller bevist ikke opplyst om saker og ting. I tillegg har du hatt grunnlag for å tro at bil er i vesentlig bedre stand enn den er. Ta denne saken videre, enten med advokat og opp for retten. Du har mye håndfast her, og mest sannsynlig vil du glatt vinne denne saken, hvis du har mye av det du sier(påstår) skriftlig. Ofte hører man om useriøse kjøpere som forventer å få gull og grønne skoger for 25000,- men i ditt tilfelle må jeg holde med deg å si at jeg syns du har krav på kompensasjon for relativt mye av det som er skjedd siden overtagelse, inkludert reisekostnader. Siter Bilforumet.no Super Moderator PM med tekniske spørsmål blir ikke besvart, lag en tråd i forumet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Yaken Skrevet Juni 2, 2015 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 2, 2015 Jeg har ikke lest hele tråden, men noe på førstesiden. JEG mener her at selger både har jugd, gitt uriktige opplysninger eller bevist ikke opplyst om saker og ting. I tillegg har du hatt grunnlag for å tro at bil er i vesentlig bedre stand enn den er. Ta denne saken videre, enten med advokat og opp for retten. Du har mye håndfast her, og mest sannsynlig vil du glatt vinne denne saken, hvis du har mye av det du sier(påstår) skriftlig. Ofte hører man om useriøse kjøpere som forventer å få gull og grønne skoger for 25000,- men i ditt tilfelle må jeg holde med deg å si at jeg syns du har krav på kompensasjon for relativt mye av det som er skjedd siden overtagelse, inkludert reisekostnader. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Yaken Skrevet Juni 2, 2015 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 2, 2015 Jeg har alt skriftelig. Jeg er ikke en kjøper som forventer gull og grønne skoger, men jeg forventet at de garantiene som er opplyst i kjøpekontrakt kunne gjøres gjeldende ved behov Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
EaglePilot Skrevet Juni 2, 2015 Rapporter Share Skrevet Juni 2, 2015 .... da leverer du (skriftlig) klage til Forbrukerrådet, etter å ha gjort det (skriftlige til selger) de sier du må gjøre først..... Siter Dersom alle alltid ville ha det beste, ville alle kjøre amerikansk bil! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Yaken Skrevet Juni 17, 2015 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 17, 2015 Da har dom fra forliksrådet kommet...og dette i selgers favør. Jeg forstår svært lite av utfallet og har vel mer eller mindre mistet troen på systemet. det ble en dyrkjøpt erfaring. Er vel bare å fraråde alle å dra uenighet om bruktbilkjøp så langt som forliksrådet Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg