Gå til innhold

Volkswagen polo 2002 mod, tenningstrøm til stereo fungerer ikke?

Ranger emnet

PeterKristoffer

Anbefalte innlegg

Hei, har en Volkswagen polo, for noen dager siden kuttet anlegget ut. Jeg har målt frem og finner ut at d ikke kommer noe strøm på tenningstrøm ledningen.. Koblet om på ledningene og satt gul og rød isammen, da fungerte spillern igjen, men da vil den ikke skru seg av når jeg skrur av bilen.. Men når jeg koblet på denne måten så ville ikke sentrallåsen fungere, altså fikk ikke låst bilen med fjernkontroll.. Så jeg koblet av stereon igjen og da fungerte sentrallåsen fint igjen..

Lurer på hva dette kan være?

Og hva bør jeg evt gjøre, vil heelst slippe å sende bilen på verksted.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men om du kobler spilleren fra strømmen som er på spilleren og så sette opp ny strøm så skal det jo fungere som normalt du kan også koble den inn på noe annet som går på teningen.

Tar du av strømmen fra spilleren så vil også låsen virke.

om det er kortslutning på en ledning så vil det bli en del belastning på nette på bilen.

Alt dette sitter nede i brønnen på bilen på siden er det koblingsbokser med mye ledninger du kan måle litt der nede ta av dekselet sitter i en skru?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner ikke helt hva du vil frem til.. Hva bør jeg gjøre?. D eneste som egentlig er feil på bilen min er tenningstrømmen til Radion.. alt annet fungerer fint.. så må jo finne ut hvor den ene lille ledingen ender.. er det noen som vet hvor den går til? Så slipper jeg og få verkstedet til å se på d hvis d egentlig er lett for meg og fikse.. Takk for flere svar!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det jeg tenkte på hva om du skulle spare noen kr en å bruke  noen tusen på ny styreenhet canbus   om alt annet virker og det er bare radioen som trenger litt strøm?

Så legger du bare opp ny ledning så vil da radio  fungere som normalt

Den lille ledningen går til under ratte på bilen over pedalene så går den inn på can bus som så her må du ta av dekselet på siden og over pedalene for å komme til om du vil bytte?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei det er ingen problemer med dette har en bil som har det samme som har vert sånn i noen år kobla bare opp ny ledning til spiler har vert på tanken å fikse dette.

Men så lenge dette er såpas gammel bil så gidder jeg ikke gjøre noe med det.

Koblet bare opp fra en plass som går på teninga på bilen har godt bra på bilen min i mange år?

Lenke til kommentar
Del på andre sider