volvo242TIC Skrevet April 16, 2004 Rapporter Share Skrevet April 16, 2004 dersom man setter kammen 180grader feil,er det mulig at ventilene kan slå i stempelet? mener å huske at det en av volvo motorene hvor dette mulig? åssen er det med b230ft blokk mot en 405 topp (satt på en b23et)? Siter * Volvo 242,355chevy v8,prosjekt,80mod++ * Volvo S60T5 ®,02mod, bruksbil X Vovlo 240TIC, 83 mod, B230FT, 405topp++ Kadett V8 morro prosjekt. 350 smallblock. kamerat og jeg som hadde lite å finne på :D Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
lars_b Skrevet April 16, 2004 Rapporter Share Skrevet April 16, 2004 180 grader går fint det. bare å bytte om litt på tenningsledningene på fordeleren, så skal det starte. Siter Les signaturreglene: http://www.bilforumet.no/faq.php Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tosk Skrevet April 16, 2004 Rapporter Share Skrevet April 16, 2004 ventilene VILL treffe stempelet på B23 å B230 å B200K.. står d allefall i Hyneas boka på 240:) peaCe Siter - V O L V O - Motormekaniker hos http://www.cylmo.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
lars_b Skrevet April 16, 2004 Rapporter Share Skrevet April 16, 2004 ikke hvis kammen står 180 grader feil. står den 90 blir det morsomt, spessiellt på K motorene Siter Les signaturreglene: http://www.bilforumet.no/faq.php Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DaButcher Skrevet April 17, 2004 Rapporter Share Skrevet April 17, 2004 treffer ikke på b23 vel? Siter Volvo Power Team Volvo "S90 T6" S: Volvo 242R6 3.0 24V TwinTurbo S: Volvo 780 Bertone Coupè Turbo X: Volvo 240 Stasjonsvogn Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
lars_b Skrevet April 17, 2004 Rapporter Share Skrevet April 17, 2004 på b21 og b23 treffer de ikke, på B230 skjer det litt av hvert Siter Les signaturreglene: http://www.bilforumet.no/faq.php Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Breisladdern Skrevet April 19, 2004 Rapporter Share Skrevet April 19, 2004 Originally posted by lars_b på b21 og b23 treffer de ikke, på B230 skjer det litt av hvert ?? b23 og b230 Dette er jo så og si samme motoren ! Forskjellen ligger i typen, om det er en A, E, F, K osv... Det er bare på en K motor hvor det er fysisk mulig at stempler og ventiler kan lage tull.. Siter O-1999 VW Passat 4Motion. O-1989 E34 535. prosjekt. x-1998 VW Passat Syncro. x-1991 BMW 525i 24v Shadowline - Solgt! x-1993 Ford Sierra - Solgt! X-1975 242 -| 2.3 turbo prosjekt Prosjektråden her! Byttet i 535 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
lars_b Skrevet April 19, 2004 Rapporter Share Skrevet April 19, 2004 B23 og B230 er ikke helt like. I haynes står det at B230 går til helvete hvis reima ryker. Det har de sannsynligvis fått vite av volvo selv i og med at de hjelper til under produksjonen av boka. Jeg har ingen erfaringer, men teknisk sett skal de gå galt i alle 230 motorer Siter Les signaturreglene: http://www.bilforumet.no/faq.php Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Breisladdern Skrevet April 19, 2004 Rapporter Share Skrevet April 19, 2004 har jeg vanskelig for å tru selv om volvo/haynes sier det.. en b23 er jo egentlig lik en b230.. Samme type kam og samme type stempler, og ventiler er så vidt jeg veit også like.. så de burde oppføre seg helt likt ved evt registerreim trøbbel... hør med suggen eller nissan s13, dem har nok vært borti dette selv.. Men det er ikke mer enn en uke eller 2 det var en tråd her om dette.. og da kom vi fram til at det bare er K motoren uavhengig om det er b23 eller 230 som kan havarere pga dette.. Siter O-1999 VW Passat 4Motion. O-1989 E34 535. prosjekt. x-1998 VW Passat Syncro. x-1991 BMW 525i 24v Shadowline - Solgt! x-1993 Ford Sierra - Solgt! X-1975 242 -| 2.3 turbo prosjekt Prosjektråden her! Byttet i 535 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Roberto Skrevet April 19, 2004 Rapporter Share Skrevet April 19, 2004 B230 A og B23 A motorene mine tålte fint at reimen røk, dvs, jeg tørnet veiven et par ganger uten at reg reimen var på, så det går nok så fint så.. HVis jeg ikke tar helt feil så gikk den an etter jeg hadde høvlet 2mm av toppen og satt i en kam med 11.5 i løft på og, men det er jeg ikke like sikker på da.. :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
lars_b Skrevet April 19, 2004 Rapporter Share Skrevet April 19, 2004 Mulgi at det går, men det Robert sa kommer jo litt ann på om stemplene stod i ØDP. Men men gidder ikke å krangle Siter Les signaturreglene: http://www.bilforumet.no/faq.php Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Breisladdern Skrevet April 20, 2004 Rapporter Share Skrevet April 20, 2004 Hvis han tørner veiva et par ganger så MÅ alle stemplene ha passert ødp minst en gang.. Siter O-1999 VW Passat 4Motion. O-1989 E34 535. prosjekt. x-1998 VW Passat Syncro. x-1991 BMW 525i 24v Shadowline - Solgt! x-1993 Ford Sierra - Solgt! X-1975 242 -| 2.3 turbo prosjekt Prosjektråden her! Byttet i 535 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VolvoMan Skrevet April 23, 2004 Rapporter Share Skrevet April 23, 2004 Originally posted by lars_b på b21 og b23 treffer de ikke, på B230 skjer det litt av hvert B19 treffer de heller ikke "i hvertfall på pappas B19a" tålte den at registerreima hoppet av.. ikke hvis kammen står 180 grader feil. står den 90 blir det morsomt, spessiellt på K motorene morsomt ja :) skremte vette av hele nabolaget når motoer min var feil ? antall grader, men den tente på 4 når den skulle tenne på 1 og da smalt det noe JÆVLIG og eksoss anlegget delte seg der det går over bakakslingen :D :D Siter Volvo 945 GLTD 1991 Volvo 740 GL 1986 (Delebil/prosjekt) Volvo 24? 19?? (V8 prosjekt) (x) Opel Record 2.0S 1984 (x) Honda Accord Combi Cupe 1984, (x) Volvo 244 GL 1979 (x) Volvo 244 Dl 1981 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Vagga Skrevet April 27, 2004 Rapporter Share Skrevet April 27, 2004 http://www.bostream.nu/volvo240sidan/240.html <-- vist dere leser på 1987 modellen.. står d at d er kun b230k motorene som raser vist registereima ryker.. altså tror jeg breisladdern har rett.. ventiler å stempel vil ikkje lage tull.. dersom d ikkje er en b230k da.. Siter Tommy aka Vagga Volvo 240GLE(1987) b230k Mercedes 190D(1988) 2.5D Mitsubishi Grandis(2005) 2.0DiD Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.