Gå til innhold

ventiler i stempel?

Ranger emnet


volvo242TIC

Anbefalte innlegg

dersom man setter kammen 180grader feil,er det mulig at ventilene kan slå i stempelet? mener å huske at det en av volvo motorene hvor dette mulig?

åssen er det med b230ft blokk mot en 405 topp (satt på en b23et)?

* Volvo 242,355chevy v8,prosjekt,80mod++

* Volvo S60T5 ®,02mod, bruksbil

X Vovlo 240TIC, 83 mod, B230FT, 405topp++

Kadett V8 morro prosjekt. 350 smallblock. kamerat og jeg som hadde lite å finne på :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by lars_b

på b21 og b23 treffer de ikke, på B230 skjer det litt av hvert

??

b23 og b230

Dette er jo så og si samme motoren !

Forskjellen ligger i typen, om det er en A, E, F, K osv...

Det er bare på en K motor hvor det er fysisk mulig at stempler og ventiler kan lage tull..

O-1999 VW Passat 4Motion.

O-1989 E34 535. prosjekt.

x-1998 VW Passat Syncro. x-1991 BMW 525i 24v Shadowline - Solgt! x-1993 Ford Sierra - Solgt! X-1975 242 -| 2.3 turbo prosjekt Prosjektråden her! Byttet i 535

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har jeg vanskelig for å tru selv om volvo/haynes sier det..

en b23 er jo egentlig lik en b230.. Samme type kam og samme type stempler, og ventiler er så vidt jeg veit også like.. så de burde oppføre seg helt likt ved evt registerreim trøbbel...

 

hør med suggen eller nissan s13, dem har nok vært borti dette selv.. Men det er ikke mer enn en uke eller 2 det var en tråd her om dette.. og da kom vi fram til at det bare er K motoren uavhengig om det er b23 eller 230 som kan havarere pga dette..

O-1999 VW Passat 4Motion.

O-1989 E34 535. prosjekt.

x-1998 VW Passat Syncro. x-1991 BMW 525i 24v Shadowline - Solgt! x-1993 Ford Sierra - Solgt! X-1975 242 -| 2.3 turbo prosjekt Prosjektråden her! Byttet i 535

Lenke til kommentar
Del på andre sider

B230 A og B23 A motorene mine tålte fint at reimen røk, dvs, jeg tørnet veiven et par ganger uten at reg reimen var på, så det går nok så fint så..

 

HVis jeg ikke tar helt feil så gikk den an etter jeg hadde høvlet 2mm av toppen og satt i en kam med 11.5 i løft på og, men det er jeg ikke like sikker på da.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by lars_b

på b21 og b23 treffer de ikke, på B230 skjer det litt av hvert

 

B19 treffer de heller ikke "i hvertfall på pappas B19a" tålte den at registerreima hoppet av..

 

ikke hvis kammen står 180 grader feil. står den 90 blir det morsomt, spessiellt på K motorene

 

morsomt ja :) skremte vette av hele nabolaget når motoer min var feil ? antall grader, men den tente på 4 når den skulle tenne på 1 og da smalt det noe JÆVLIG og eksoss anlegget delte seg der det går over bakakslingen :D :D

Volvo 945 GLTD 1991

Volvo 740 GL 1986 (Delebil/prosjekt)

Volvo 24? 19?? (V8 prosjekt)

(x) Opel Record 2.0S 1984

(x) Honda Accord Combi Cupe 1984, (x) Volvo 244 GL 1979 (x) Volvo 244 Dl 1981

Lenke til kommentar
Del på andre sider

http://www.bostream.nu/volvo240sidan/240.html <-- vist dere leser på 1987 modellen.. står d at d er kun b230k motorene som raser vist registereima ryker.. altså tror jeg breisladdern har rett.. ventiler å stempel vil ikkje lage tull.. dersom d ikkje er en b230k da..

Tommy aka Vagga

 

Volvo 240GLE(1987) b230k

Mercedes 190D(1988) 2.5D

Mitsubishi Grandis(2005) 2.0DiD

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår