Gå til innhold

Ekstralys MOndeo mk1

Nuppe

Anbefalte innlegg

Tenkte å montere ekstralys på min mk1, men da jeg skulle skru fast holderen til lysa ("skiltplata) fant jeg ikke noe feste for skruene. Prøvde med en ca 10 cm lang skru, men ingen ting. Noe som vet hvor jeg kan finne feste?
lyktene er ganske store (Navigator) og orginallysene er ikke ye og skryte av :P
Noen som vet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du bør heller bruke karosseriskruer. Kan regne med at du bør skru fast den med 5-8 sånne skruer for at det skal sitte skikkelig.

http://www.biltema.no/no/Bygg/Festeelementer/Sortimentboks/Skrue/Karosseriskruesett-160-deler-87071/ 

Svar i forbindelse med hjelp til bil er veiledende og som regel ikke et fasitsvar. Bileier/forumbruker står ansvarlig for hva de velger å gjøre selv. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis jeg ikke husker veldig feil fra jeg hadde MK1, er det så stor avstand mellom plastfanger og støtfangerbjelken, slik at det rett og slett ikke er mulig.

Jeg monterte gjennomgående bolter i plastfangeren da jeg byttet denne samtidig. Men det var ikke noe godt hold i dette, selv med store firkantskiver bak.

På den andre MK1 jeg hadde, var det montert noen små jern til ekstralyktene. Usikker på hvor store ekstralykter de går til, da festet til lyktene kommer mellom grill og støtfanger hvis du skjønner hva jeg mener.

Tips for å få originallysene litt bedre: kjøp nye "glass" (de som helt sikkert har blitt gule), kjøp Osram Nightbreaker eller lignende pærer og til slutt monter relé til lyktene. Totalt koster dette ca en tusenlapp (450,- for "glass", ca 400,- for pærer og ca 100-200,- for relé-er og noen meter kabel).

2006 Ford Mondeo 2.0 TDCI 130HK FMBA Automat

2000 VW Golf MK3.5 1.6 101HK AFT Cabriolet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som du sier, så er det greit å tilpasse størrelsen på lyktene etter hvor lett og hvor godt du får festet de. 

http://www.lystema.no/comet-200-ff-xenon-sett.html Jeg er en stor fan av disse her. Synes halogen er avlegs. Selv om de er dyre, så er det fullt mulig å ta de av igjen og evt selge de om du ikke flytter de over til din neste bil. 

Svar i forbindelse med hjelp til bil er veiledende og som regel ikke et fasitsvar. Bileier/forumbruker står ansvarlig for hva de velger å gjøre selv. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider