Gå til innhold

Startsperreproblem Audi A4 1996 B5 1,6 (atter en gang)

Ranger emnet


Lars1965

Anbefalte innlegg

Hei.
Er klar over at det finnes mange tråder om dette allerede, og har lest de fleste.

Jeg kjøpte bilen for et par måneder siden og da var problemet ganske sjeldent, men nå blir det bare verre og verre.
Må nå gjerne vri om tenningnøkkelen 15-20 ganger før det slutter å blinke i den gule startsperrelampa.

Jeg har registrert versjon av VAG-COM Lite og når jeg kjører diagnose får jeg:
 

Address 25: Immobilizer       Labels: 4A0-953-234.LBL
   Controller: 4A0 953 234 
   Component: IMMO AUZ9Z0SN575838 D76
   Coding: 00000
   Shop #: WSC 00830
   VCID: DFB1A07F4E25
1 Fault Found:
01176 -  Key
            07-10 -  Signal too Low - Intermittent

Jeg har bare en nøkkel og den er av denne gamle typen som jeg forstår av noen tråder jeg har lest, at IKKE har chip.
post-151131-0-16988200-1422307688_thumb.jpg

Jeg er klar over at det er et kjent problem med dårlig kontakt med kablene fra lesespolen i tenningslåsen, MEN
Har det noen hensikt og sjekke/lodde kablene til lesespolen i tenningslåsen hvis det er slik at nøkkelen ikke har chip?
Hva slags signal er det som er "TO LOW" hvis det ikke er fra "chipleseren"/lesespolen?

Håper på svar, da dette begynner å bli kritisk.


 
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Signal too low, betyr ofte for dårlig kontakt, så det er nok som du nevner inn på kontakta til lesespolen som sitter rundt tenningslåsen. 

Regner med den må ha en slags chip inni seg for at du skal få registrert at du kan starte bilen. 

Svar i forbindelse med hjelp til bil er veiledende og som regel ikke et fasitsvar. Bileier/forumbruker står ansvarlig for hva de velger å gjøre selv. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar. 
Denne nøkkelen er bare 4-5 millimeter tykk og plasten er "sveiset", men det høres jo likevel logisk ut at det er en chip der.

Er det vanskelig å komme til for å få loddet disse ledningene?

Jeg har bare funnet denne oppskriften. men den er for biler med rattet på høyre side, og virker litt omstendelig.

http://www.audipages.com/Tech_Articles/electrical_equipment/immowirereplace.html



Men det er kanskje det som må til?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok Quattro73, har lest det men står ingenting der om hva man må demontere for å komme til tenningslåsen, sånn at man kan få loddet. (hvis det ikke er noe jeg har oversett)

Men hvis jeg forstår det rett det som står i den engelske instruksjonen, så må jeg:

1 Først sette rattet i midtstilling.
2. Kople fra batteriet.
3. Skru løs og fjerne airbagen i rattet.
4. Løsne og fjerne dekselet over rattet.
5. Løsne og fjerne rattet.
6. Løsne og fjerne deksel under rattet.
Og da har jeg tilgang til disse ledningene og kan lodde dem.

Har jeg forstått dette rett?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår