Gå til innhold

Bremser når det regner ute. Tar dårlig?

Ranger emnet

nikkor

Anbefalte innlegg

Hei,

Er det vanlig at bremsene tar dårlig første gang man bremser på en god stund om det regner mye ute?

Har opplevd dette flere ganger der bremsene virkelig tok dårlig når jeg skulle brå bremse, akkurat som på en sykkel med v-bremser når det regner.

Da regnet det masse ute mens jeg kjørte på e6'en og jeg hadde ikke bremset på 20-30min.

Samme opplevde jeg når det var fuktig ute å jeg skulle ta en oppbremsing i en bakke etter at bilen hadde stått stille en dag. Det var flaks det ikke var noen bil forran da fordi det tok ganske god tid før bremsene tok godt.

I tillegg har jeg opplevd når jeg ikke har brukt bremsene på en god stund på e6 at bremsene tar forskjellig sånn at bilen går litt til ene siden.

Dette er kun når det har regnet ute da! Når det er tørt er bremsene kjempebra.

Er dette normalt? Kanskje derfor de nye bilene har "vindusviskere" på skivene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk!

Har et annet spørsmål om du kan svare på det er du snill.

Ene forlyset riser litt på tomgang når bilen står stille, blir det feil på eu kontrollen?

Har xenonlys og kan se at ene lyset vibrerer litt når den står på tomgang.. Men man ser det ikke når man kjører da. Diesel. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er dårlig kontakt på autojusteringen så av 10 av 100 turer får jeg feilmelding på den.

Møller sa det var en dårlig kabel som lå under baksetet av alle steder.. 

Men så lenge det ikke er feilmelding når jeg er der går det vel greit?

De vindusspylerene er også ikke helt justerte, bør jeg gjøre det før jeg drar dit?

Bør jeg kanskje ikke gjøre det hos NAF om det er litt nazi?

Lenke til kommentar
Del på andre sider