RaiserTeos Skrevet Januar 28, 2015 Rapporter Share Skrevet Januar 28, 2015 AUDI a4 1998 1.8t: Mellom disse to strekene lekker det olje som en foss når maskinen sviver. Det er oljefilterhuset og lurer på hvilken paking som må ny, eller om den kan ha sprekt der. Har noen innspill? Er det bare filteret som må byttes? Kan vel ikke være denne pakkninga, den går inn på blokka? http://www.skruvat.no/Tetning-oljefilter-hus-P17717.aspx Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet Januar 28, 2015 Rapporter Share Skrevet Januar 28, 2015 Mellom hvilke streker? Lekker det mellom oljefilterbraketten og blokka, mellom oljefilterbraketten og oljekjøler, eller mellom oljekjøler og oljefilter? Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
RaiserTeos Skrevet Januar 28, 2015 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 28, 2015 Når jeg søker litt rund kommer jeg fram til at det kan være dette: https://lh6.googleusercontent.com/-AzL-lsus1QM/Tys30SqtWVI/AAAAAAAAFdw/O-2KT-RoYVQ/s800/2zdmzvd.jpg Altså lekker mellom 14 og 1. Satser på at det er del nr 13 som trengs ny her :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet Januar 28, 2015 Rapporter Share Skrevet Januar 28, 2015 Ja, det stemmer nok, men det du må finne ut er det jeg spurte om over ;) Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
RaiserTeos Skrevet Januar 28, 2015 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 28, 2015 Jeg la ut 2 bilder, 1 uten streker og 1 med 2 røde streker. Kom ikke begge opp? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet Januar 28, 2015 Rapporter Share Skrevet Januar 28, 2015 Joda, nå var strekene der, var ikke der sist jeg så. Men ja, det som lekker er mellom oljefilterbrakett og oljekjøler. Først skrur du av oljefilteret, så strammer du mutteren 17 på bilde under, og setter på filteret igjen. Dersom det fortsatt lekker så må du skifte o-ring 19 på bildet, størrelse 59x5 og har delenummer 038117070A Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet Januar 28, 2015 Rapporter Share Skrevet Januar 28, 2015 Samme sak som her - http://www.bilforumet.no/topic/300687-olje-lekasje-pa-passat-92-mod/ Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
RaiserTeos Skrevet Januar 28, 2015 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 28, 2015 Tusen takk for kjapt svar Quattro. Jeg har en god del o-ringer tilgjengelig, og den du linket til har 2 spor. er det kun for centring av ring? Ser her at denne ikke har nupper men samme del.nr. Er 59mm ytre mål, og vil en 4mm funke eller må jeg vente noen dager å bestille? Forventer ikke at du har svar på alle disse spørsmålene altså men hadde vært flott :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet Januar 28, 2015 Rapporter Share Skrevet Januar 28, 2015 Den på skruvat gjør nytten, 'vingene' på o-ringen er for festing i kjøleren. Har du tightet mutteren (17) og sjekket om det fortsatt lekker? En o-ring på 4mm blir nok noe tynn siden den originale er 5mm, vil sannsynligvis ikke tette. O-ringer med kun ett diametermål er oppgitt med senterdiameter ;) Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
RaiserTeos Skrevet Januar 28, 2015 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 28, 2015 Fikk ordnet det ikveld :) mutteren var løs så prøvde først å stramme opp uten at det ble tett. Skrudde av kjøleren og så at pakninga var sprukket opp. Du hadde også helt rett i at 4mm ble for snaut, men har et sett med gode D-ringer som var 7mm. funka tipp topp. TIPS TIL NESTE MANN MED DETTE PROBLEMET: kjøp d/o-ring MED ''vinger'' til og feste den fast i kjøleren så slipper du stå en halvtime og få gummien i sporet sitt :) Gjør også all stålflate skinnende ren før montering (så-klart) Takk nok en gang til Quattro73 for hjelp Quattro73 reagerte på dette 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg