Gå til innhold

Kommer ikke varme inn i kupen, Termostat?

Ranger emnet

pionersport

Anbefalte innlegg

Hei!

Har en 2006 mod VW passat Som det ikke kommer varme inn i kupeen på, Kan det være termostaten som er gåen?

For noen uker siden så ville ikke varmevifta starte, men dagen etter på så funket den igjen, kan det ha en sammenheng med at det ikke kommer varme inn i bilen? ( Vifta funker nå)

Noen som har noen teorier? 

Mvh. Sindre

VW passat 25006
Ford fiesta 1999

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om motoren kommer opp i noenlunde driftsvarme (i alle fall 50 grader på tempmåleren), så er det nok ikke termostaten som gjør at det ikke blåser varmt.

Sjekk først at det kommer varmt vann gjennom varmeapparatet ve å ta på de to slangene som går fra motoren gjennom torpedoveggen. Om begge er varme så er sirkulasjon av varmt vann i orden.

Er mulig at det er en elektrisk drevet klaff som styrer luftstrømmen som er problemet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan nok hende at det er det som er problemet, for motoren får vanlig driftstemperatur 80-90 grader?) på måleren i dashbordet.

Vet du sånn ca hvor de slangene som går igjennom torpedoveggen er? Er trangt og vanskelig ånde nå jeg kikker bak motoren mot torpedoveggen.

Kommer jeg evnt til de slangene innen ifra bilen? Varmeapperatet ligger bak hanskerommet?

VW passat 25006
Ford fiesta 1999

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøvde å sjekke Igår med å starte bilen, når motoren begynte å bli varm, så funka også kupevarmen ?!? Det gjorde den også nesten på vei til jobb i dag, etter 10 min kjøring funka ikke varmen igjen, da må det vel være det vannsljeldet?

Hva heter den delen? Hvor kan jeg få tak i den? :)

VW passat 25006
Ford fiesta 1999

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har prøvd å lese ut feilkoder i dag, men fikk ikke opp noen, vis jeg sender den på verksted, har de et annet mer avansert utstyr som de bruker når de feilsøker?

Har kjent på de to slangene som går inn i torpedoveggen, den ene er varm mens den andre er kald, er det det motor spjeldet som står stengt?

hva heter delen og kan man bytte det selv vis det er den? 

Takk for svar sålangt! 

VW passat 25006
Ford fiesta 1999

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om bare den ene slangen til varmeapparat er varm, så tyder det på manglende sirkulasjon.

Enten tett varmeregister, eller det kan være luft i systemet.

Det er et lufthull på det ene røret. Løsne slangeklemmen og trekk tilbake slangen og slipp ut luft.

heater-core-bleeder.jpg

http://www.audizine.com/forum/showthread.php/408201-Bleeding-cooling-system

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De slaNgene som går inn i torpedoveggen, alstå på bildet, er de i samme system som resten av kjøleannleget?

Når jeg tok på den store slangen som går inn i radiatoren, så føltes det ut som om det bare var luft i slangen når jeg klemte på den, den ble heller ikke varm når motor temperaturen økte. Kan det også være tegn på luft? Kan det evnt plutselig oppstå?

Beklager for at jeg spør om mye dumt, men er veldig takknemlig for hjelpen Bwana :)

VW passat 25006
Ford fiesta 1999

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da trur jeg at jeg har funnet ut av problemet! Den ene slangen som går inn i torpedoveggen lekker bittelitt, trur det kan ha dratt inn litt luft i systemet.

Noen som vet hvor lufteventilen til kjøleannlegget er? er luft i hele systemet samtidig som ekspansjonstanken er nesten helt fullt, (vannet har gått tilbake i tanken)

Mvh. Sindre

VW passat 25006
Ford fiesta 1999

Lenke til kommentar
Del på andre sider