bileier123 Skrevet Februar 1, 2015 Rapporter Share Skrevet Februar 1, 2015 Hei. Er ikke så teknisk av meg, så lurer på om noen kan si noe dette: Jeg fikk utført omfattende arbeid på en 2.5l R5 TDI motor blant annet på grunn av lekkasje på to dyser. Dyser gnagd på topplokk. Mye diesel i oljen. Bilen gått uten oljetrykk. Det ble blant annet slipt vekk grader i dysesetene, skiftet pakningssett på dysene, skiftet tandempumpe, rengjort kjølekanaler og skruehull, pusset blokk og montert ny toppakning, montert ny topp og montert inn dyser med nytt pakningssett. Umiddelbart etter syntes jeg at jeg fikk jeg uvanlig stort oljeforbruk ved langkjøring. Kjører ikke veldig ofte langkjøring, så det måtte noen runder til før jeg fikk bekreftet for meg selv at dette var unormalt. Kom veldig mye hvit røyk ved oppstart/kaldstart. Verkstedet sjekket. Funnet riper i en sylinder ved å bruke endoscoop. Har dessverre ikke bilder. Så, mitt spørsmål: - Hvordan kan riper oppstå i en sylinder? Kan det være mange årsaker, eller er årsakene begrenset? - Kan det være at noe har skjedd mens motoren ble arbeidet på som har ført til dette? Setter pris på alle tilbakemeldinger Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Turboed1 Skrevet Januar 9, 2016 Rapporter Share Skrevet Januar 9, 2016 Gammelt, men.. stort dieselforbruk, vasker vekk smørefilm i sylinder... lekk eller dårlig luftfilter... hvis den har gått helt uten oljetrykk burde jo lagrene dine vært toast. :) Siter Fast and cheap = not reliable Cheap and reliable = not fast Fast and reliable = not cheap Suzuki GSX-R1100'86, nå GSX-R1342 Turbo/IC/EFI. 326 hk/184 Kg = 1.77 hk/kg. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.