Gå til innhold

Veier i europa

Ranger emnet

NissanPrimera

Anbefalte innlegg

Originally posted by Four rings

Kjørte på bilferie til Spania i fjor sommer. Og mine erfaringer nedover Europa er at ALLE veiene som ikke er i Norge er bedre enn her hjemme. ;)

Det stemmer faen ikke!!

I italia og frankrike var det sinnsykt bra motorveier på de største veiene! i Frankrike var det også like bra veier på de mindre veiene! (se på "tour de France" er ikke mye hull i veiene der;) ) Men når jeg kom over på det som skulle være hovedveien mellom pisa, sienna og firenze så var det noe av det værste stykke vei jeg har vært borti!! Det var så mye hull og dumper at jeg var sliten av og kjøre i 10 mil etter og sitti og bare glana ned i asfalten..... 90 grense var det der også men jeg holdt vel mellom 60 og 70 og enda var jeg redd for og knuse det som var av understell.....

Men, men det gikk bra:)

Fikk sett en del gromme biler i Monaco!! Det krydde av Ferrari 550 Marinello der, enda flere Porscher av de dyreste typene... Så en Lamborginhi Diablo og en Murciélago og en haug med SL55 AMG`er!! Trodde jeg hadde dratt av veien og kommi til himmelen jeg :D :D :D

Men nesten alle forsvant før jeg rakk og knipse med kameraet:rolleyes:

-98 Almera GTi

x-95 Primera 2,0 Sri

x-200sx S13

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde en uke i europa og kan skrive under på at småveiene i italia og frankrike er no dritt og utroligt dårlig skiltet.Er motorveiene som er best.

Kjørte Danmark til tyskland (Berlin) på motorveien og tok småveier derfra til Østerrike.Utrolig god vei, både motorvei og små riksveier.Kom til Italia og derfra til Frankrike var det et helvete på riks/småveiene.Tok derfor rett utpå motorveien etter Garda-sjøen og kjørte til Milano og til Monaco.Fint i Monaco :-)

Skulle til Nice men tok heller nordover på en liten vei som var avmerket på kartet som forbudt for campingvogn og kjøretøy over 4 m.Herlig vei og utrolig morsom med svinger og stigninger opptil 16%, som får Trollstigen til å bli en gocartbane.Kjørte til Besancon og derfa til Nurburg og så videre til Hirtshals.

Konklusjon:

Tyskland har de beste veiene mht kvalitet og skilting.

Østerrike hadde fine fjell.

Italienere kan ikke kjøre.

Frankrike har fin arkitektur.

Danmark regna det.

Ellers var det en god ferie :-P

Bilforumet.no
Super Moderator

-Out of order-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ta en bilferie til England..dt er fett dt:D

Svære motorveier, og dt er bra å kjøre i byene, vil helst ambefale London, og wembley, harrow. men pass på, fløtter du dg ikke så får du en smell, fikk høre dt fra onkelen min, hadde en strøken golf vr6, parkerte feil og en laste bil kjørte rett i siden på den...

Er newbee..så vær snill..hehe..:D

er 12 år :) og jeg tuller ikke!

Lenke til kommentar
Del på andre sider