golfrider Skrevet April 16, 2004 Rapporter Share Skrevet April 16, 2004 må man bytte demper hvis man senker over 40mm? eks 55mm? Siter Sind sie frei heute Abend? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Skillz2k Skrevet April 16, 2004 Rapporter Share Skrevet April 16, 2004 ja de sier så. opp til 40 mm så holder det med vanlige dempere, Etter det trenger en kortere dempere Siter I like big butz and I can not lie! Low and slow, Plowing snow Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
golfrider Skrevet April 16, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 16, 2004 Så hvis jeg ikke bytter dempere vil jeg altså bånne de orginale på humper? med 55mm senk.. Siter Sind sie frei heute Abend? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
vwgolf2 Skrevet April 16, 2004 Rapporter Share Skrevet April 16, 2004 nei Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Precious Skrevet April 16, 2004 Rapporter Share Skrevet April 16, 2004 Hvis du har over originalstørrelsen på dekka dine så vil du antagelig subbe med 40mm senking i fartsdumpler og du kan begynne å regne golfen din som 2seter. Jeg antar du skal ha 15-16" felger, så da burde du ha bedre dempere ved senking også. Ellers blir bilen myk og baksete kan du kaste ut. Et annet tips er at du burde senke golfen mer foran enn bak, for ræwa blir lavere ved lik senking. 55/40 er bra :) Siter VACN - VW Audi Club Norwegen avd. Agder [x] VW Golf 5 R-TSI 2007mod [x] Opel Kadett C 1.2 1976mod (solgt) [x] VW Golf 2 1984mod (solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
golfrider Skrevet April 16, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 16, 2004 men jeg har sett golfer med 40/40 og kunne ikke si at jeg så noen forskjell forran og bak? Siter Sind sie frei heute Abend? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
trra Skrevet April 16, 2004 Rapporter Share Skrevet April 16, 2004 kan jo sette på senkeskåler foran, de senker vel 5-15mm ekstra. Er lovlig å senke golf 2 60mm uten kortere dempere, men har man slitte dempere, så er det ikke å anbefale. Siter 05 Skoda Octavia L&K 75 Jaguar XJ6 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Polo Classic Skrevet April 16, 2004 Rapporter Share Skrevet April 16, 2004 Hovedproblemet et at fjæren vil sitte løst med korte fjærer og standard dempere. Siter No SPEAKERS NO BODYKITS NO BULLSHIT M3-speil, like moderne som bakrutesjalusi M3-speil, M3-sideskjørt og RS-fangere, også kalt nybegynnerfeil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sonick Skrevet April 16, 2004 Rapporter Share Skrevet April 16, 2004 Eneste som er kravet er at fjærene skal være faste når bilen er jekket opp. Om ikke annet står deffinert i TUV papirene på senkesettet. Har også hørt at golf 2 er en av få biler som kan senkes 60 med org dempere. Dette kommer vel kun ann på hvordan fjæren er bygget opp... om den i ubelastet tilstand er like høy som org fjæren - mens når den får belasting blir 60 mm lavere en org så skulle det jo fungere helt fint med org dempere. Siter Golf 4 gti 99 mod x - en del golf 2 er Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jettamaster Skrevet April 16, 2004 Rapporter Share Skrevet April 16, 2004 ang. senking så er golf den einsate bilen du kan senka 60mm med orginale dempare. meir enn 60 mm så må demparane skiftast ut. dette har eg hørt, lest og hørt fra møller. men om du senker 40 mm så ville eg ha bytta til nye dempara eller kortare dempare. når man senker bilen så er det finast å senka litt meir framme enn bak. det er min meining. Siter -vw golf v 1,9 tdi (tddi) -vw jetta rsgl 1,6Weber. soon clean 2l 16v -vw golf II 1,6 cl Z-bra(rip) -vw jetta gl 1,8 91-mod "tuva"/rip) ligg unna vwcc / topcartuning.no. verdas største drittsekk driver dette firmaet. svindler Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
golfrider Skrevet April 19, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 19, 2004 Jaja, da er det duket for å sette igang med å senke bilen.. Noen som har noen tips? Er ikke så erfaren på dette området.. Hva trenger jeg (fjærklemmer, slik sak til å skru demperne øverst)? Leste i Haynesboken at du måtte bytte låsemuttre bla. annet.. Er det mye stress å bytte fjærer? Siter Sind sie frei heute Abend? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg