Gå til innhold

demping og senking

Ranger emnet

golfrider

Anbefalte innlegg

Hvis du har over originalstørrelsen på dekka dine så vil du antagelig subbe med 40mm senking i fartsdumpler og du kan begynne å regne golfen din som 2seter.

Jeg antar du skal ha 15-16" felger, så da burde du ha bedre dempere ved senking også. Ellers blir bilen myk og baksete kan du kaste ut.

Et annet tips er at du burde senke golfen mer foran enn bak, for ræwa blir lavere ved lik senking. 55/40 er bra :)

VACN - VW Audi Club Norwegen avd. Agder

[x] VW Golf 5 R-TSI 2007mod [x] Opel Kadett C 1.2 1976mod (solgt) [x] VW Golf 2 1984mod (solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eneste som er kravet er at fjærene skal være faste når bilen er jekket opp.

Om ikke annet står deffinert i TUV papirene på senkesettet.

Har også hørt at golf 2 er en av få biler som kan senkes 60 med org dempere. Dette kommer vel kun ann på hvordan fjæren er bygget opp... om den i ubelastet tilstand er like høy som org fjæren - mens når den får belasting blir 60 mm lavere en org så skulle det jo fungere helt fint med org dempere.

Golf 4 gti 99 mod

x - en del golf 2 er

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ang. senking så er golf den einsate bilen du kan senka 60mm med orginale dempare. meir enn 60 mm så må demparane skiftast ut. dette har eg hørt, lest og hørt fra møller.

men om du senker 40 mm så ville eg ha bytta til nye dempara eller kortare dempare.

når man senker bilen så er det finast å senka litt meir framme enn bak. det er min meining.

-vw golf v 1,9 tdi (tddi)

-vw jetta rsgl 1,6Weber. soon clean 2l 16v

-vw golf II 1,6 cl Z-bra(rip)

-vw jetta gl 1,8 91-mod "tuva"/rip)

ligg unna vwcc / topcartuning.no. verdas største drittsekk driver dette firmaet. svindler

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jaja, da er det duket for å sette igang med å senke bilen..

Noen som har noen tips? Er ikke så erfaren på dette området..

Hva trenger jeg (fjærklemmer, slik sak til å skru demperne øverst)? Leste i Haynesboken at du måtte bytte låsemuttre bla. annet.. Er det mye stress å bytte fjærer?

Sind sie frei heute Abend?

Lenke til kommentar
Del på andre sider