Matsoberg Skrevet Februar 16, 2015 Rapporter Share Skrevet Februar 16, 2015 Hei Jeg har en 2.0 D4D 2008. Når jeg starter den om morgenen, etter at den har stått på kolbe halve natten, er motoren iskald. Når jeg spurte forhandleren jeg kjøpte bilen av sa de at den har en oljevarmer. Ikke en slik "kjølevæske-varmer" slik jeg er vant med på eldre biler. Jeg har en hiace som jeg har en gammle type kolbe på, og fra en kommer det lunket luft ut dysene etter at den har stått like lenge på kolbe. Hvorfor eksisterer slike oljevarmere? Hva skal det være godt for? Burde jeg bytte fra oljevarmer til sånn "kjølevæske-varmer"? Hva tenker dere? Synes at kjølvæskevarmer er mye bedre. Motoren er varm, bilen er lettstartet og jeg synes batteriet sjeldnere trenges å vedlikeholdslades. Takk Mats Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jesper1201 Skrevet Februar 16, 2015 Rapporter Share Skrevet Februar 16, 2015 Er ikke alle biler det er plass til å dytte et varmeelement inn i en kjølevæske kanal, derfor blir det brukt oljevarmere. Oljevarmeren har til oppgave å varme opp oljen slik at den blir mer tynntflytende og gir bedre smøring av motor ved kald start. Jeg ville byttet til et varmeelement som varmer kjølevæska, hvis det finnes til bilen. Men hvis det eneste alternativet er slangevarmer hadde jeg droppet det å vært fornøyd med det som sitter der idag. Siter Bilforumet.no Super Moderator PM med tekniske spørsmål blir ikke besvart, lag en tråd i forumet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Matsoberg Skrevet Februar 17, 2015 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 17, 2015 Takk for svar. skal sjekke det ved første anledning:) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.