Gå til innhold

Fusker

Ranger emnet

HiiP

Anbefalte innlegg

Originally posted by HiiP

Bilen min fusker når jeg prøver å akse... helt frem til nesten 3000 omdreininger fusker faenskapet. Den stopper på en måte og så står den å hopper på samme turtall til den brått går vidre...

Noen som har peiling på hva som kan være galt? Hva sjekker jeg først?

Som jeg sa til deg, det kan være blant annet:

Plugger, pluggledninger, coil...

Det kan også være

luftmengdemåler

bensinfilter

Mest sannsynlig er det luftmengdemåleren, sjekk også alle vakuumslanger, så de ikke er sprekt..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for alle svarene! Bilen er ikke chippa... Eneste som er forandret på den er eksosen... Skal bytte plugger og kabler i dag. for å se om dette hjelper.

"Hender at motoren stryker med, det vill si at når jeg tråkker inn clutshen så faller turtallet så langt ned at motoren starter." <- Kejkt vis man går tom for bensin ;)

I have a right and a left brain,

but there is nothing right in the left one

and there is nothing left in the right.

www.hiip-foto.com

www.hiip.deviantart.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det meningen at pluggkabler skal koste nesten 2k? Helvetes mye penger for litt skjerma kabel...

Hvis du kjøper hos en mitsubishiforhandler er nok det meninga ja.

hvis du løper ned til Mo-Bi-Rek i Teatergata i Lillestrøm er det ikke meninga (rett ved Smart stasjonen, og Brannstasjonen vettu)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svarene! Bytta plugger og rensa kabelfester osv.

Motor gikk som ei kolkke igjen :D

Helt til i dag da! Nå tenner den bare på 3 plugger, 4 når den legger god vilja til... :mad:

I have a right and a left brain,

but there is nothing right in the left one

and there is nothing left in the right.

www.hiip-foto.com

www.hiip.deviantart.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svarene! Bytta plugger og rensa kabelfester osv.

Motor gikk som ei kolkke igjen :D

Helt til i dag da! Nå tenner den bare på 3 plugger, 4 når den legger god vilja til... :mad:

Sjekka at alt er satt skikkelig godt på? At 'hodene' på pluggene passer i plugg kontakten?

Hvis alt sitter osv, prøv å start motoren og hold på kabelene en etter en, hvis du kjenner den 'vibrerer' kan det være feil på kabelen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider