Mazda 626 Skrevet Februar 17, 2015 Rapporter Share Skrevet Februar 17, 2015 Hei, For en måneds tid siden begynte min Toyota Camry 2.4 2002-modell bensinbil og høres ut som en dieselbil ved kald motor. Brukte den litt, men etter 1,5 uke tok jeg den til Toyota-verksted som fant ut at det var 2 liter for lite olje. De fylte på og det så ut til å hjelpe. Det som nå har skjedd er at bensinforbruket har skutt i været. Tidligere viste kjørecomputeren ca. 0,75-0,85, mens den nå ligger oppmot 1,0 per liter. Kan dette ha sammenheng? Noen ideer? Jeg er helt grønn på området Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jesper1201 Skrevet Februar 17, 2015 Rapporter Share Skrevet Februar 17, 2015 Tidligere, vil det si sommerkjøring, eller rett før bilen ble satt på verkstedet? Opp til 0,25l/10km trenger ikke bety noe. Vinterdekk men litt for lite lufttrykk og kald ute temperatur vil nok fort forårsake denne økningen i forbruk. Til sammenligning, bilen min øker 0,15l/10km fra sommer- til vinterkjøring. Siter Bilforumet.no Super Moderator PM med tekniske spørsmål blir ikke besvart, lag en tråd i forumet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mazda 626 Skrevet Februar 17, 2015 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 17, 2015 Hei, Jeg sjekket den før verkstedet og da lå den på ca. 0,86 per mil... :/ Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jesper1201 Skrevet Februar 17, 2015 Rapporter Share Skrevet Februar 17, 2015 Ville ikke se tungt på det. Det er tilfeldigheter som gjør det, litt forskjell i kjørelengde, kjøretype og veitype er nok. Siter Bilforumet.no Super Moderator PM med tekniske spørsmål blir ikke besvart, lag en tråd i forumet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg