eddar Skrevet Februar 18, 2015 Rapporter Share Skrevet Februar 18, 2015 Tidligere, pedalen var ikke synkende ved trykk.Nå går den til gulvet, sakte . . tar 4 - 5 sekunder . .Har full bremse-effekt som normalt, men nå synker den altså sakte til gulvet . .(Får også "susende" vakuum-lyd når den synker ned mot gulvet.)Var innom Volvo, dem sa dette er normalt og skal være sånn,jeg liker ikke dette siden det ikke var slik tidligere . . .Ingen feilkoder . . ingen lekkasjer . .Tror noe har hendt i hovedsylinder eller i ABS-sentralen, indre lekkasje kanskje (?)Noen her som har hatt samme hendelse eller som vet ?? Volvo V70 II 2,4 d, 2006 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
loffus Skrevet Februar 18, 2015 Rapporter Share Skrevet Februar 18, 2015 e ville ha tippa på en liten lekasje som ikke er så lett å se. i bremsekraft forsterkern eller en annen plass. bremsepedalen skal aldri synke inn... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bwana Skrevet Februar 18, 2015 Rapporter Share Skrevet Februar 18, 2015 Om pedalen bare synker når du trykker lenge og (unødvendig) hardt på pedalen, er det ikke sikkert det er noe feil. Det er veldig kraftig bremseforsterker på nyere biler, så det du opplever vil jeg tro er noenlunde normalt - forutsatt at du ikke opplever problemer under normal bruk av bremsene. Jeg har selv flere ganger hatt tvil om lekkasje eller feil på hovedsylinder etter diverse bremsearbeider når jeg der og da er veldig oppmerksom på hvordan pedalen føles,men har hver gang måttet slå meg til ro med at "det bare er sånn". Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JokkmokkTurbo Skrevet Februar 21, 2015 Rapporter Share Skrevet Februar 21, 2015 Er ganske normalt på nyere biler. Jeg TRUR (Har bare hørt snakk om det og jeg vet ikke om det stemmer) at det har noe med "nødbrems funksjonen" slår inn. Siter 1981Mod 244DL = B230FK 98mod og datasprut. 2007Mod XC70 D5 SUMMUM R-design (Four-c) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg